Posádka Pech-Uhel zaznamenala během 10. erzety dílčí ztrátu 0,3 sekundy na lídra Jana Kopeckého. Celkově drží jen čtyřsekundový odstup za vedoucí posádkou na voze Fabia S2000 a závěrečné dvě rychlostní zkoušky tak slibují velmi napínavou podívanou.
"Budu se opakovat, ale je vidět, že Vašek jede rychle a jeho tým odvedl dobrou práci. Pro český mistrák je to jenom dobře a já jsem rád, že se musíme snažit a jet v tempu. Musíme se snažit a není to nic jednoduchého, lehce by se dala udělat chyba. Pokud nás Vašek porazí, asi se z toho nezblázníme, stát se to může. Mohl bych říct, že on má větší kroutící moment a líp mu to odjíždí ze zatáček, ale já mám větší maximálku. V závěru musíme prostě jet co nejlépe," řekl po 10 RZ prozatím vedoucí jezdec Jan Kopecký.
Druhý v pořadí Pech jel opravdu naplno, což ho stálo hodně fyzických sil: "Nevím, jestli není lepší prohrát o čtyři vteřiny, než sledovat poslední zkoušku jako divák. Těžko říci, jestli můžu udělat něco víc, než teď dělám. Je to velká výzva, ale musím přiznat, že pro mě je to totální doraz a fyzicky už nemůžu. Jeli jsme naplno, bez rezervy, ale bylo to úžasné svezení. Už dokážu jet s Mini skoro na hraně."
V dalším pořadí je situace stabilizovaná
Třetí příčku stále drží posádka Tarabus-Trunkát na voze Škoda Fabia S2000 se ztrátou téměř jedné a půl minuty na vedoucí tandem. Čtvrté místo patří posádce dalšího speciálu Škoda Fabia S2000 Jelínek-Machů se ztrátou jedné minuty a dvaceti vteřin na bronzové umístění. Další půlminutu ztrácí na páté příčce posádka Odložilík-Tureček.
Start předposlední 11. RZ Bořetice je plánován na 16:29 hodin. Závěrečná dvanáctá rychlostní zkouška Diváky odstartuje v 17:16 hodin.
Pořadí po RZ 10 Diváky - Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče:
- Kopecký/Dresler (Škoda Fabia S2000)
- Pech/Uhel (Mini John Cooper Works S2000) ... 00:04.0
- Tarabus/Trunkát (Škoda Fabia S2000) ... +01.22,8
- Jelínek/Machů (Škoda Fabia S2000) ... +02:42.3
- Odložilík/Tureček (Škoda Fabia S2000) ... +03:08.2
Ohlasy dalších jezdců po 10 RZ Diváky - Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče
Daniel Trunkát:
"Na desítce jsme si bohužel špatně napsali retardér v Divákách, museli jsme couvat a zhaslo nám to. Tahle chyba padá na moji hlavu. Určitě jsme tam něco ztratili, navíc asi půl kilometru před tím jsme něco trefili na Mirkovu stranu a měli pomalý defekt. Vypadli jsme z rytmu, nemáme s kým závodit a to je vždy ta nejhorší situace."
Jan Jelínek:
"Roman do toho určitě ještě půjde naplno, takže pokud nezrychlím, je docela možné, že mě přeskočí. Můžeme si za to sami, protože jsme obuli špatné gumy, ale jiné stejně nemáme. Máme hodně měkkou směs, je velké horko, vůbec to nefunguje a strašně se kloužeme. Taky jsem probrzdil jednu zatáčku. Budeme muset jet víc hlavou a udělat vše pro to, aby nás nedojel. Uvidíme."
Roman Odložilík:
"Teď jsem z toho měl aspoň lepší pocit, konečně jsme závodili. Ale těžko říct, jestli můžeme stáhnout ztrátu 25 sekund. Alespoň se o to pokusíme."
Vojtěch Štajf:
"Teď jsme do toho šli s tím, že jsme ještě chtěli zvýšit náš náskok, jde nám o bonusové body za etapu, kde byl kousek za námi Růžička. Pro nás by samozřejmě bylo dobré, kdyby Růžička i Chepil byli před Mifkou, protože s Radkem jsme oba ve hře o titul. Teď jsme zajeli velmi hezký čas, trochu jsem do toho šel, dokonce jsem si vyrobil jednu krizi a bál se, že vyletíme ven. Teď už nechci riskovat a jen to v klidu dovézt do cíle."
Jan Černý:
"Bylo to sice techničtější a víc na šotolině, ale je tam spousta výjezdů na širokém do kopce, kde ztrácíme hodně času. Pak jsme se víc snažili a čas nebyl špatný, čekal jsem, že porazíme i Pepu Petáka, ale ten závodí s Dunou a jede hodně pěkně. Ale já jsem spokojený. Auto funguje skvěle, kdybychom ráno nevyskočili ven a nenechali tam spoustu minut, mohlo to být o hodně lepší."
Václav Dunovský:
"Čekal jsem, že devátá vložka pro nás bude trochu lepší, protože jsme na ní chtěli jet rychle, ale přišlo mi, že auto hodně klouzalo. Možná to byl jen můj pocit, ale držel jsem se při zdi, protože jsem neměl dost jistoty. Ale jeli jsme tam stejně s klukama, takže žádný problém. Nicméně teď na poslední zkoušce jsme měli gigantickou krizi, byli jsme venku a mohli jsme být rádi, že jsme nezůstali na okraji lesa. Stálo při nás štěstí. Teoreticky naše ztráta mohla být poloviční a byli bychom ve hře, teď by už Pepa musel vyrobit nějakou chybu, je natolik zkušený, že osmnáct vteřin na dvou vložkách si už musí pohlídat."
Josef Peták:
"V závěru už nesmím udělat chybu, protože zatím jsme se všichni předháněli právě v chybách. Pro mě je tedy teď prioritou jet a neudělat chybu a rychlost, jakou jsem jel teď, by na to měla stačit. Osobně mám pocit, že jsem jel poměrně bezpečně."