Máte nepravidelný režim

Nepravidelný režim je možná nejčastější příčinou nekvalitního spánku. Pokud jdete spát jednou v deset, podruhé ve dvě ráno a třetí den po půlnoci, tělo pak nemá šanci získat svůj rytmus. Odmění se vám špatným usínáním a mělkým spánkem.

Tip: Snažte se aspoň přibližně uléhat ke spánku v jednotný čas, pokud možno před půlnocí.

Nezklidníte se a neuvolníte tělo

Pro rychlé usnutí a započetí kvalitního spánku je třeba se zklidnit. Pokud tedy do poslední chvíle intenzivně pracujete či sledujete horor, a nebo si těsně před spánkem jdete zaběhat, pak nečekejte, že hned usnete a probudíte se svěží.

Tip: Přibližně hodinu před usnutím se zklidněte a snažte se uvolnit. Meditace není pro každého, ale může být vrcholem takového rituálu.

Spíte na nevhodné matraci

Na nevhodné matraci se tělo dokonale neuvolní. „Dobrá matrace je základem kvalitního odpočinku během spánku,“ uvedl Jakub Šoufek, výrobce matrací z přírodních materiálů.

Tip: Pořiďte si kvalitní matraci na míru vašim potřebám. Pořádně tím uvolníte tělo a spánek bude kvalitnější.

Spíte v přetopené místnosti

Každý si rád přitopí, především když je sychravo nebo zima. Dobrému spánku to však nepomáhá, proto je lépe zvolit nižší teplotu.   

Tip: V místnosti, ve které spíte, před ulehnutím intenzivně vyvětrejte. Zajistíte tím pádem nižší teplotu než v běžné obytné místnosti. Doporučovaná teplota je kolem 18 stupňů. Prospěje to vašemu spánku i celkovému zdraví.

Pijete a jíte před spaním

Když si tzv. na dobrou noc dáte druhou večeři či tři piva, můžete si být jisti, že zatížený organismus vám nedá spát. Nastartujete tak trávení, dodáte energii, jež přes noc nemůže být využita. Zaděláte si na špatný spánek i nadváhu. 

Tip: Pokud máte žízeň a honí vás před spaním mlsná, dejte si jablko, hrozinky a pijte střídmé množství čaje z meduňky nebo třezalky. Nezatíží vás a rovněž pomůže uvolnit tělo i mysl.