„Závod Hamburg-Berlin Klassik je vyvrcholením kalendáře veteránských akcí,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast technického vývoje. „Letos na trať posíláme mimořádně atraktivní a elegantně-sportovní trio v podobě dvou kabrioletů a jednoho sportovního vozu,“ dodává Welsch.

Elegantní ŠKODA 1101 Roadster, známější pod názvem ‚Tudor‘, pochází z roku 1948 a reprezentuje poválečnou éru značky. Tudor pohání čtyřválcový motor o objemu 1.089 cm3 a výkonu 32 koňských sil. V letech 1946 až 1952 vyrobila ŠKODA více než 80.000 Tudorů. Vůz, který bude startovat v závodě Hamburg-Berlin Klassik, je součástí sbírky ŠKODA Muzea již od roku 1969. Předtím byl vůz více než 20 let v soukromém vlastnictví.

Také ŠKODA Felicia z roku 1961 pochází z mladoboleslavské sbírky historických vozů. Felicia zvýší tep všech fanoušků historických vozů – má totiž elegantní tvary karoserie, výrazné zadní „ploutve“, k tomu nápadný tyrkysový lak a krémový interiér. Česká automobilka vyrobila v letech 1959 až 1964 zhruba 15.000 exemplářů. Vedle skládací plátěné střechy byla v nabídce i verze Hardtop. Dosud se zachovalo jen několik vozů. Felicia váží pouze 930 kg. Vůz dosahoval maximální rychlosti 130 km/h, pohonnou jednotkou je čtyřválcový benzinový motor o výkonu 50 koňských sil a objemu 1.089 cm3.

Sportovní geny značky reprezentuje vůz ŠKODA 1000 MB Rallye z roku 1968. Tento vůz se již účastnil různých dálkových jízd, mimo jiné i Rally Londýn-Mexiko, pořádané v roce 1995. Pod kapotou pracuje čtyřválcový motor o výkonu 50 koní a objemu 1.300 cm3, upravený pro sportovní použití. Maximální rychlost vozu činí 170 km/h.

Třídenní závod Hamburg-Berlin Klassik se v roce 2013 koná již pošesté, trasa letos měří 800 km a poprvé vede z Berlína do Hamburku. Startovní výstřel veteránské jízdy, známé též jako ‚Rally severu’, zazní 19. září na Olympijském stadionu v Berlíně. Cílem je 21. září přístav v Hamburku. Na start celkem nastoupí 180 vozů. Závod je vypsán pro historicky cenné vozy, vyrobené před rokem 1993. Pořadatelem závodu je časopis ‚Auto Bild Klassik‘.