Od 29. června 2013 byl na celé Evropské ulici přerušen provoz, od 24. října již jen v úseku Bořislavka – Divoká Šárka. Tramvajové linky č. 20, 26 a 51 se tak vrátí na svou pravidelnou trasu do Divoké Šárky. Po více než půl roce bude v pondělí obnoven i provoz linky č.2, a to v nové trase Petřiny – Dejvická – Divoká Šárka.

„Podzim je ve znamení dokončení oprav tramvajových tratí. Po rozsáhlých rekonstrukcích v Praze 9, 10 a 14 jsme dokončili i více než dvoukilometrový úsek na Evropské třídě. Bylo provedeno bezbariérové zpřístupnění i doplnění prvků pro nevidomé. Provoz by se zde tak měl vrátit do normálních kolejí,“ uvádí Jiří Pařízek, radní pro oblast dopravy.

Po rekonstrukci tratě dlouhé 2 250 metrů bude tramvajová doprava plynulejší, bezpečnější a vstřícnější k osobám se sníženou pohyblivostí i nevidomým. Zastávky Vozovna Vokovice a Sídliště Červený Vrch mají nově zvýšené nástupní hrany.

Během prázdnin byly zrekonstruovány úseky související s metrem V.A u stanic Dejvická, Horoměřická a rovněž Nádraží Veleslavín. Další stavba, nazvaná RTT Evropská započala až 7. září a měla celkem tři staveniště. První krátké staveniště bylo na Vítězném náměstí, druhé v prostoru sídliště Červený Vrch a třetí začínalo za Nádražím Veleslavín a končilo za Vozovnou Vokovice.

„Jízda tramvají na této nové trati bude pro cestující nyní pohodlnější a rychlejší. Vozovna Vokovice poté začne nově vypravovat plně nízkopodlažní vozy 15T, což dále zvýší úroveň tramvajové dopravy v této oblasti,“ dodává Ladislav Urbánek, dopravní ředitel DPP.

Součástí rekonstrukčních prací na Evropské třídě bylo rovněž doplnění vjezdové koleje do vozovny Vokovice a příprava napojení budoucí smyčky Červený Vrch. Ta se ovšem bude stavět až po dokončení projektu výstavby nového úseku metra V.A směřujícího do Nemocnice Motol.

Z důvodu zpožděné dodávky kolejnic byl zhotovitel bohužel nucen prodloužit stavbu o dva týdny. Stavební náklady RTT Evropská činily 137 milionů Kč. Stavbu provádělo sdružení Metrostav – Subterra.