55 % lidí je rozhodnuto utratit v tomto roce stejné částky jako loni, naproti tomu pětina lidí uvedla, že letos plánuje utratit méně než v roce 2011. Jen 6 % respondentů je ochotných letos utrácet za kulturu více než v loňském roce.

Češi nejčastěji za kulturu utrácejí při návštěvě kin. Průměrně třikrát za rok lidé usednou před plátna kin. Přitom každý desátý navštěvuje kina alespoň jednou za měsíc. Kinosály lákají především mladé lidi do 29 let, avšak čtvrtletně vyráží do kina i 51 % starších diváků.

IBRS působí na českém trhu od roku 1994 a svým klientům z různých oblastí poskytuje plný servis v oblasti marketingového výzkumu. Prostřednictvím svých zástupců je členem ESOMAR. Dotazování probíhalo prostřednictvím tazatelské sítě IBRS osobními rozhovory face to face s přímým zápisem pořízených dat do notebooku (CAPI). Výběr respondentů probíhal kvótní metodou, osloveno bylo celkem 1000 respondentů starších 16 let z celé ČR. Více na: www.ibrs.cz