„Mnohé firmy již v rámci boje o talenty vystřílely všechny dostupné zbraně. Někteří zaměstnavatelé se snaží lákat lidi pomocí zvyšování mezd, ale řada z nich si podstatné zvýšení nemůže nákladově dovolit a tak se začínají připravovat na to, že se bez zaměstnanců budou muset obejít,“ říká Alžběta Honsová, marketingová manažerka české pobočky společnosti Randstad.

Dále pak vysvětluje: „V praxi to vypadá tak, že přesouvají výrobu jinam, přestávají přijímat nové zakázky a omezují produkci. Stále více také začínají investovat do automatizace a robotizace. Největší krizi teď zažívají podniky v oblasti výroby a logistiky, které jsou velmi citlivé na náklady. Logistické společnosti ale zejména v období před Vánoci nemají příliš na výběr a lidi potřebují, takže platy navyšují, aby zvládly letošní sezónu.”