Před nedávnem se Inizio.cz zúčastnilo školení Michala Janíka v brněnské Nekavárně se startem v deset hodin dopoledne. Setkání začalo klasickým kolečkem a představením účastníků. Na místě bylo 18 lidí včetně lidí z agentury eBrana, lidí na volné noze a firem.

„Michal začal situací na trhu, dostali jsme informace o hlavních hráčích v Česku i na Slovensku. Postupně jsme se propracovali historií vývoje, tržních podílů a dynamiky vývoje v uplynulých letech,“ uvádí Lukáš Chládek, online marketingový specialista Inizio.cz s tím, že se poté všichni zúčastnění seznámili s rolí zbožových vyhledávačů jako nástroje online marketingu a šli hlouběji, mluvilo se o situaci na trhu zbožových vyhledávačů a roli Heureky, konkrétních obchodních modelech, strategiích i dalších zásadních věcech.

Změny ve vyhledávání

Netrvalo dlouho a školení se přesunulo do oblasti feedů a názorných ukázek, nalézání chyb a analýz struktury. „V diskuzi se otevřela otázka využívání EANů a roli vendorů. Shodli jsme se na tom, že budování brandu na zbožových vyhledávačích není optimální marketingovou strategií,“ říká Chládek z Inizio.cz s tím, že konkrétně u Zboží.cz prošli dále výhody slev, kolekcí a segmentu s módou, která doznala na vyhledávači rapidních změn.

Ačkoliv se toho o Heurece v poslední době skutečně napsalo a namluvilo hodně v souvislosti s Alzou, vedl Michal Janík podle vlastních slov Lukáše Chládka z Inizio.cz skutečně bez zbytečných okolků, subjektivně a navýsost kriticky. „Zbožový vyhledávač jsme projeli od A do Z, prošli jsme si specifika, aukční modely, pozice, prodej prostoru, certifikaci ověřeno zákazníky, kategorie i párování,“ vyjmenovává odborník na online marketing. Neopomenulo se ani v diskuzi téma Heureka košík a jeho role s příchodem EET v Česku.

Mergado a oblast dat či funkce Heureky

Na setkání zazněly i informace o menších hráčích a slovenském trhu. Popsali se možnosti Mergada v oblasti dat, seskupování do karet, výhod a možností zvýšit pozice a reporting. Účastníci si rovněž vyzkoušeli funkce Heureka Watchdogu a Pricing monitoru.

Na závěr otevřel Michal téma „workflow agentury“. Vyprávěl o zkušenostech s minulými i současnými klienty a lidé na školení získali cenné rady, jak s klienty pracovat na denní bázi. 

Společná diskuze patřila biddovacím strategiím a doporučením. Po pěti hodinách vše dospělo do konce s příslibem závěrečného testu po měsíci i pokračování pro pokročilé.

Školení bylo podle všech velmi příjemné a nabité zajímavými fakty i praktickými radami pro práci ze zbožovými vyhledávači od skutečných profesionálů.

O Inizio.cz

INIZIO je přední webová laboratoř, která poskytuje komplexní služby v oblasti online marketingu. Společnost si zakládá na tom, že zákazníkům tvoří na míru výkonnostní modely spolupráce a od toho se odvíjí i její odměna. Mezi služby patří mimo jiné vývoj webových prezentací, mobilních i webových aplikací a internetový marketing (PPC reklamy, SEO, sociální sítě, optimalizace obchodní výkonnosti nebo A/B testování). Na českém trhu působí od roku 2006, zkušenosti s weby má již od roku 1999, a v současné době je největší jihočeskou agenturou v oblasti digitálního výkonnostního marketingu. Tým dnes tvoří 35 zkušených profesionálů a neustále roste. Společnost má za sebou více než 500 malých i velkých projektů v Česku i zahraničí (Kanada, USA, Velká Británie, Německo) a řídí vlastní e-commerce projekty. Tržby klientů díky online dosáhly více než 1 000 000 000 korun. Společnosti je partnerskou agenturou společnosti Google a také držitelem několika jejích certifikátů, zároveň je jedna z mála českých agentur s certifikací Mergado (oblast zbožových vyhledávačů). Více na: https://www.inizio.cz