Přijatá výzva
Založení společnosti Best of British cars s.r.o. (BofB cars) se datuje do roku 2009, hned v následujícím roce získala společnost licenci pro prodej vozů Jaguar a Land Rover. Během šesti let se pak BofB cars vyprofilovala v silného a úspěšného zástupce obou kultovních značek, přičemž sféra působnosti převyšuje hranice Moravskoslezského kraje. Ostatně o postavení, kterému se BofB cars těší, vypovídá skutečnost, že pozvání na slavnostní otevření přijali nejvyšší představitelé managementu Jaguar Land Rover Austria v čele s Georgem Staudingerem.
„Do prosince 2015 sídlila společnost na ulici Rudná v Ostravě a v prostorách se rovněž nacházelo servisní zázemí. V ulici Hornopolní poté probíhal prodej vozů," říká jednatel ing. David Kiša s tím, že s rozvojem společnosti byla s postupem času v čím dál, tím větší míře zřejmá nezbytnost spojení servisu i prodeje do jedné budovy odpovídající tradici obou značek. „Jednalo se o výzvu a výzvy máme rádi. I když víme, že konečné slovo má vždy zákazník, od počátku jsme věděli, že jsme se vydali a postupujeme správným směrem. Zákazníci kvitují především výrazné navýšení jejich komfortu a příjezd do centra, který již není spojen s proplétáním se sítí křižovatek. Sídlíme totiž jen 300 metrů od důležité silnice spojující Ostravu s Havířovem.“
Úspěšná sázka na emoce
Hlavní dozor nad stavbou centra svěřil majitel architektovi ing. Jaroslavu Ovčačíkovi. Výsledkem propojení vizí je stavba, jejíž výjimečnost spočívá na jedné straně v tradiční britské konzervativnosti, na straně druhé pak v modernosti a nízké spotřebě energií. V přízemí je realizován prodej a servis, ve druhém patře sídlí administrativa. Na první pohled zaujme venkovní terasa o rozloze 700 m2 konstruovaná s ohledem na možnost většího zatížení, na které budou v letních měsících probíhat firemní akce.
Největší oblibě klientů se těší 'hand-over' místnost, ve které se předávají nové vozy. Sázka na tmavou místnost, světla, hudbu a z toho pramenící emoce se jednoznačně vyplácí.
Co se nabídky týče, na showroomu je vystaveno 14 automobilů, přičemž obě značky mají rovnocenné početní zastoupení. Před salonem je navíc připraven k vyzkoušení minimálně jeden vůz od každého modelu. Průměrně je pak v nabídce cca 60 vozů, které jsou buď v prostorách centra, či na cestě z Anglie! „Skladové vozy jsou pochopitelně k dispozici ihned. V případě, že si zákazník vybere auto takzvaně do výroby a objedná si vůz dle vlastních požadavků, se dodací lhůty pohybují v rozmezí od tří do šesti měsíců,“ říká ing. Kiša
Prodejem vše teprve začíná...
I přes dosavadní výsledky zastává ing. David Kiša krédo, podle kterého není nic tak dobré, aby to nemohlo být ještě lepší. „Šli jsme do toho s tím, že v případě značek Jaguar a Land Rover, prodáváme vedle špičkové techniky rovněž kus historie a tradice," konstatuje. Zároveň dodává, že renomé obou značek zároveň do značné míry předurčuje klientelu. „Náš zákazník už sice ví a zná, ale zároveň by ještě chtěl vědět, tudíž pozitivně reaguje například na změny v oblasti designu. Dokázali jsme ale oslovit také rodiny, které preferují větší rozměry a pestrou škálu bezpečnostních prvků.“
Kromě toho má rovněž ing. Kiša jasno v tom, že prodejem nic nekončí, avšak teprve začíná a zatímco první automobil prodá prodejce, prodej druhého jde za poprodejními službami. Za účelem utužení vazeb jeho společnost pořádá pro zákazníky výlety za anglickým fotbalem nebo lyžování v Alpách, golfové turnaje a další.
„Postupem času se ze zákazníků stávají naši přátelé, kteří se k nám rádi vrací a mají zájem s námi trávit volný čas. Co víc si může obchodník přát,“ pokládá řečnickou otázku na závěr.