„Nápad natočit tento film vznikl před dvěma lety, během natáčení jednoho mého krátkého filmu, kdy jsme potkali hledače kovů, jenž nám vysvětlil, jak detektor kovu vlastně funguje. Nenasytná Tiffany je pro mě metaforou lidí, kteří mají smysl života jen v hromadění majetku. Nechci nikoho soudit, pouze na to poukázat,“ řekl o svém filmu režisér Andy Fehu.

„Natáčení, které se konalo v Českém Jiřetíně, bylo příjemné. Nejen prostředím, ale také místními lidmi, kteří nám při natáčení vycházeli maximálně vstříc,“ připojil se do debaty producent filmu Filip Černý a herec Jiří Panzner na závěr debaty pochválil výkony neherců.

Příběh začíná pohledem na mladého kluka, jenž na poli jezdí s detektorem kovu, zatímco jeho přítelkyně tento počin natáčí na kameru. Po hodinovém hledání pokladu a objevení malé lžičky, se po nějaké době detektor "zblázní" a začne zuřivě pípat. Hledač pokladu se pustí do vyhrabávání hlíny, zatímco jeho přítelkyně ho nabádá, aby šli před blížící se bouřkou domů a pokračovali druhý den. Místo toho ale přichází ostrá výměna názorů...

O pár kilometrů dál žije Pepa, zlodějíček a ztracená existence, jenž se živí vykrádáním chat a následným prodejem do zastavárny. Když jednoho dne, při jedné ze svých poutí po opuštěných chatkách, objeví na poli pohozenou kameru. Zajde tedy za svým kamarádem, aby mu ji prodal. Ten ji otevře a po pár znuděných frázích z ní vyndá kazetu, aby si ji přehrál. Příběh o touze po bohatství a ceně lidského života může začít.

Film se mi líbil. I když musím přiznat, že hororové komedie nejsou zrovna mým oblíbeným žánrem, tak toto je výjimka, která nyní asi bude potvrzovat pravidlo. Líbila se mi pointa filmu, autentická kamera, charakterové vyobrazení postav a také hospodský humor, který neveselé téma prosvětlil. Navíc musím ocenit fakt, že je to první celovečerní debut mladého režiséra, jenž se opravdu povedl.

Nenasytná Tiffany

• Hodnocení: 75 %
  • Premiéra: 30. 7. 2015