Organizátoři očekávají účast až 200.000 příznivců tuningu či motoristického sportu, kteří se tady oddají vášni pro rychlé vozy. ŠKODA se srazu GTI účastní již pošesté, a to s pěti sportovně laděnými modely.
Designéři značky ŠKODA 'oblékli' nový soutěžní speciál Fabia R5 do karoserie kombi. ŠKODA Fabia R5 Combi míří na pódium v zeleno-bílo-černém zbarvení na osmnáctipalcových kolech z lehkých slitin.
O jeho soutěžních ambicích svědčí i mohutný přední nárazník a široké otvory pro vstup chladicího vzduchu v přídi. Maska chladiče je černě lakovaná - tedy stejně jako kryty zpětných zrcátek. Dynamický vzhled auta podtrhují rozšířené blatníky i mohutné prahy. Na zádi vozu se nachází rozměrný spojler, mohutný zadní nárazník a široká, uprostřed umístěná koncovka výfuku.
Pod kabátem skrývá Fabia R5 tu nejmodernější techniku:
- přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru
- pohon všech kol
- pětistupňovou sekvenční převodovku
- pružicí a tlumicí jednotky McPherson
ŠKODA u jezera Wörthersee předvede také 'originál', vozidlo ŠKODA Fabia R5! Nový soutěžní speciál přijíždí na tenhle slavný sraz jen krátce po mimořádně úspěšné závodní premiéře. O posledním dubnovém víkendu totiž oslavil nový závodní vůz značky ŠKODA skvělou světovou soutěžní premiéru vítězstvím v první soutěži letošního Mistrovství České republiky v rally.
Vůz řízený vítězem Asijsko-pacifického šampionátu Janem Kopeckým (CZE), se přitom ukázal jako velice rychlý a spolehlivý. Soutěžní Fabia R5 vychází ze sériového provedení nové generace modelu ŠKODA Fabia a je následovníkem modelu Fabia Super 2000, který se jako nejúspěšnější soutěžní vůz zapsal do historie automobilky ŠKODA.