Mezi těmito pobyty už dlouhodobě výrazně dominuje Paříž, která v období květnových svátků tvořila 26 % z prodeje. Zájezdy k moři pak volí bezmála třetina turistů. Z přímořských destinací je v květnu nejžádanější Egypt, jenž tvoří 12 % z poptávky.
Poznávací pobyty jsou populární především proto, že je lze absolvovat i za kratší čas. Turisté nejraději volí formu eurovíkendů, neboť na zájezdu stráví přibližně tři až čtyři dny.
Právě letos v květnu Češi využívali státních svátků, když preferovali pobyty od čtvrtka do neděle (1. - 4. května, resp. 8. - 11. května).
Důvodem vyšší poptávky po poznávacích pobytech jsou také nižší náklady. Zatímco turisté v období květnových svátků zainvestovali do eurovíkendů v průměru 6 060 Kč na osobu, za dovolenou u moře utráceli 14 134 Kč.
10 nejoblíbenějších destinací na 1. a 8. května 2014:
Destinace | Podíl na prodeji |
Francie – Paříž | 26 % |
Itálie – Řím | 13 % |
Egypt | 12 % |
Turecko | 6 % |
Nizozemí – Amsterdam | 5 % |
Maďarsko – Budapešť | 5 % |
Velká Británie – Londýn | 5 % |
Česká republika | 4 % |
Španělsko | 3 % |
Maroko | 3 % |
Zdroj: Statistiky Invia