Mezi těmito pobyty už dlouhodobě výrazně dominuje Paříž, která v období květnových svátků tvořila 26 % z prodeje. Zájezdy k moři pak volí bezmála třetina turistů. Z přímořských destinací je v květnu nejžádanější Egypt, jenž tvoří 12 % z poptávky.

Poznávací pobyty jsou populární především proto, že je lze absolvovat i za kratší čas. Turisté nejraději volí formu eurovíkendů, neboť na zájezdu stráví přibližně tři až čtyři dny.

Právě letos v květnu Češi využívali státních svátků, když preferovali pobyty od čtvrtka do neděle (1. - 4. května, resp. 8. - 11. května).

Důvodem vyšší poptávky po poznávacích pobytech jsou také nižší náklady. Zatímco turisté v období květnových svátků zainvestovali do eurovíkendů v průměru 6 060 Kč na osobu, za dovolenou u moře utráceli 14 134 Kč.

10 nejoblíbenějších destinací na 1. a 8. května 2014:

Destinace Podíl na prodeji
Francie – Paříž 26 %
Itálie – Řím 13 %
Egypt 12 %
Turecko 6 %
Nizozemí – Amsterdam 5 %
Maďarsko – Budapešť 5 %
Velká Británie – Londýn 5 %
Česká republika 4 %
Španělsko 3 %
Maroko 3 %

Zdroj: Statistiky Invia