„Mladá Boleslav je srdcem celosvětové výrobní sítě značky ŠKODA,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za výrobu Michael Oeljeklaus. „Jedenáct milionů vyrobených vozů tak dokazuje význam tohoto závodu pro celý podnik. Více než 50 procent všech vyrobených vozů značky ŠKODA sjelo z linek v Mladé Boleslavi, z toho jeden milion v posledních dvou letech. V tomto závodě a v tomto městě bije srdce značky ŠKODA. Celý tým je na 11 milionový rekord velice hrdý. V následujících letech bude ŠKODA díky největší modelové ofenzívě v historii společnosti dále růst. Důležitým pilířem je náš hlavní výrobní závod,“ dodává Oeljeklaus.

Právě závod v Mladé Boleslavi je z pohledu výroby hlavním pilířem modelové ofenzívy, kterou česká automobilka zahájila zhruba před třemi lety. Zhruba 10 000 zaměstnanců tu vedle aktuální verze modelu ŠKODA Fabia vyrábí novou generaci modelu ŠKODA Octavia i nové modely ŠKODA Rapid a ŠKODA Rapid Spaceback. Pro výrobu nových modelů iniciovala ŠKODA AUTO jeden z nejrozsáhlejších projektů modernizace a rozšíření závodu. Jádrem investic bylo rozšíření kapacity montážní linky I z 800 na 1 200 vozů denně.

Investice se navíc vyplácí: Nové modely vyráběné v Mladé Boleslavi se dobře prodávají, nová ŠKODA Octavia je trefou do černého, na trzích západní a střední Evropy bylo jen v prvních dvou měsících roku 2014 dosaženo zhruba třetinového nárůstu. Nová ŠKODA Octavia je v nabídce ve verzích Octavia, Octavia Combi, Octavia Combi 4x4 a také jako sportovně laděná Octavia RS. V roce 2014 bude následovat nová ŠKODA Octavia Scout a nová ŠKODA Octavia G-TEC s pohonem na zemní plyn. Nová ŠKODA Rapid je po necelých dvou letech na trhu již třetím nejsilnějším modelem značky ŠKODA. V roce 2013 zvýšila ŠKODA dodávky modelu Rapid ve srovnání s předchozím rokem na více než čtyřnásobek. ŠKODA Rapid Spaceback, která z linky sjíždí od poloviny roku 2013, je prvním kompaktním hatchbackem značky.

Mladoboleslavský závod na ulici Václava Klementa je ztělesněním značky ŠKODA jako takové a je počátkem 118leté úspěšné historie automobilky. V bezprostřední blízkosti dnešních výrobních hal zahájili v roce 1895 oba průkopníci, pánové Václav Laurin a Václav Klement, nejprve výrobu jízdních kol, poté motocyklů a od roku 1905 pak konečně i výrobu automobilů. Kromě hlavního výrobního závodu provozuje ŠKODA AUTO v České republice dva další výrobní závody: Kvasiny a Vrchlabí.

Vedle domácí produkce sází ŠKODA v rámci mezinárodní růstové strategie stále více na lokální kapacity na nejdůležitějších růstových trzích, především v Číně a v Rusku. V Číně byl dosud v závodech An-tching, I-čeng a Ning-po vyroben více než milion vozů značky ŠKODA pro čínský trh. Koncem prvního pololetí roku 2014 se rozběhne také výroba nové generace modelu ŠKODA Octavia pro čínský trh. V Rusku se vozy značky ŠKODA vyrábí v závodech Nižní Novgorod a Kaluga.

V rámci Růstové strategie, zahájené před třemi lety, chce ŠKODA v příštích letech zvýšit své celosvětové prodeje nejméně na 1,5 milionu vozů ročně. V roce 2013 dodala značka ŠKODA svým zákazníkům na celém světě 920 800 vozů. Byl to druhý nejlepší roční prodejní výsledek v historii podniku. S osmi novými nebo přepracovanými modely navíc automobilka představila více vozů než kdykoli předtím. I v roce 2014 značka pokračuje v růstu. Do konce února se prodeje v porovnání se stejným obdobím roku 2013 zvýšily o 10,6 procent.

Vybrané milníky ve výrobě společnosti ŠKODA AUTO:

  • 19. březen 2014: 11 milionů vozů značky ŠKODA v závodě Mladá Boleslav
  • 26. srpen 2013: 4 miliony vozů ŠKODA Octavia
  • 9. červenec 2013: 1 milion vozů značky ŠKODA v Číně od roku 2007
  • 5. únor 2013: 15 milionů vozů značky ŠKODA od roku 1905
  • 30. leden 2012: 14 milionů vozů značky ŠKODA od roku 1905
  • 12. říjen 2011: 10 milionů vozů značky ŠKODA v závodě Mladá Boleslav
  • 8. duben 2009: 12 milionů vozů značky ŠKODA od roku 1905
  • 13. červenec 2006: 10 milionů vozů značky ŠKODA od roku 1905
  • 1991: 5 milionů vozů značky ŠKODA od roku 1905