Telefonní budky pomáhají v krizových situacích

Navzdory faktu, že telefonním automatům pomalu zvoní hrana, mají stále nenahraditelnou roli v různých krizových situacích. Pracovníci záchranných služeb a tísňových linek poukazují na skutečnost, že nebýt těchto zařízení, mnoho lidí v ohrožení by se nemuselo dovolat včasné pomoci. Skutečnost dokládá i společnost Telefónica, která ročně zaznamená až 200 tisíc takovýchto hovorů.

„Jsou situace, kdy veřejné telefony mohou i zachránit život. Pomoci mohou i lidem, kteří například trpí domácím násilím, stalkingem a podobně. Často jedinou záchranou mohou být také pro ohrožené seniory nebo děti, kteří si z telefonních budek mohou na linku důvěry zavolat zdarma,“ vybírá některé příklady Bohuslava Horská z Modré linky.

Bezdrátová pevná linka alternativou zejména pro seniory

Právě pro seniory může být redukování počtu telefonních budek velkým komunikačním omezením. Vyvíjející technologie, dotyková zařízení s množstvím funkcí a minimální rozměry tlačítek mohou být pro některé lidi nepřekonatelnou překážkou.

Alternativou, která se nabízí k mobilnímu telefonu, je bezdrátová pevná linka. Tu jako jediný u nás poskytuje mobilní operátor Air Telecom. Vzhledem se prakticky neliší od běžných pevných linek. Má však tu výhodu, že si ji uživatel v případě potřeby může vzít s sebou i na místo, kde nemá telefonní přípojku (např. na zahradu).

Bezdrátovou pevnou linku lze využít také pro připojení k internetu nebo pro komunikaci skrze SMS. Bezdrátová pevná linka, stejně jako klasická pevná linka a telefonní budky, je zapojena do jednotného záchranného systému, díky němuž mohou záchranáři v případě nutnosti zjistit místo, kde se volající nachází.