„Takový nárůst cestujících je pro naši společnost samozřejmě úspěchem, jenž se projeví jak na finanční bilanci společnosti, tak i na prestiži letiště,“ podotkl ředitel East Bohemian Airport (EBA) Jan Andrlík.

Velkým problémem však zůstává nedostatečná kapacita terminálu, která se projeví hlavně v nejvytíženějších obdobích, jakým je například začátek roku. „Již teď jsme bohužel museli odmítnout několik letů. To pro nás znamená nejen finanční ztrátu, ale především nás to poškozuje v očích dopravců,“ podotkl Andrlík.

Výstavba nového terminálu by měla za pár měsíců začít. Ještě v lednu chce pardubické letiště vypsat soutěž na generálního dodavatele stavby, samotné práce by měly začít na přelomu června a července letošního roku. „Celý projekt se musí vejít do 250 milionů Kč. Doufáme, že při výběrovém řízení půjdou účastníci s cenou ještě dolů a dosáhneme tak nějaké úspory,“ řekl ředitel EBA Jan Andrlík.

Nová odbavovací hala a přilehlé odstavné plochy by měly být hotovy v říjnu příštího roku. Terminál má letišti umožnit odbavit během jedné hodiny 450 cestujících. Do roku 2022
by letiště mělo ročně využívat téměř 248.000 cestujících

Nejvíce letů spojuje Pardubice s velkými ruskými městy. „Již tradičně se jedná o lety na pravidelných linkách mezi Pardubicemi a Moskvou, Jekatěrinburgem, Petrohradem nebo Kazaní,“ doplnil Andrlík. V letních měsících přibydou sezónní lety například do přímořských destinací.