"Konečně dětský filmů od sousedů" je podle německé kritiky vnímán jako pokračovatel tradiční české kinematografie pro děti, která se na delší dobu s novinkami odmlčela. Oceňovaná je zejména poetika a fantazie příběhu, jenž kombinuje hraný film s animací. Modrý tygr byl dokonce vybrán do školního programu Visionkino, který doporučuje pedagogům filmy ke školním projekcím.

Předpokladem pro možnou německou distribuci byla spolupráce s německým koproducentem, společností Blinkerfilm. Rozhodnutí německého distributora, uvést film v kinech, přišlo však až na základě pozitivních ohlasů u publika na několika německých regionálních přehlídkách dětských filmů. Pomohl i výběr na mezinárodní festival v Mnichově a první kladné recenze v zahraničních médiích.

Modrý tygr získal dosud několik ocenění na mezinárodních filmových festivalech. Zahraniční premiéru měl na prestižním dětském festivalu v Torontu, na festivalu v Chicagu se dostal do tzv. Oficiálního výběru, diváckou cenu získal také na mezinárodním dětském festivalu v norském městě Kristiansand a hlavní cenu si tvůrci odvezli z festivalu pro děti v Bukurešti. Zároveň je prodáván prostřednictvím dánské společnosti Level K do televizí po celém světě.

Film Modrý tygr, který vznikl i v koprodukci s Českou televizí a UPP, vypráví příběh dvou kamarádů Johanky a Matyáše a lehce zapomenuté kouzelné botanické zahrady uprostřed města. Kromě dětských herců Lindy Votrubové a Jakuba Wunsche v něm hrají například Bára Hrzánová a Jan Hartl. V českých kinech vidělo Modrého tygra více než 100 000 diváků. Modrý tygr získal také Zvláštní cenu poroty na dětském filmovém festivalu ve Zlíně.

Pro režiséra filmu Petra Oukropce, jenž filmem Modrý tygr debutoval, je mezinárodní úspěch v Německu a na festivalech obrovským kreditem pro jeho další režijní projekty. Výtečné ohlasy na Modrého tygra přicházejí vedle Německa, kde tvůrci oživil tradici oblíbených českých filmů pro děti, i ze Švýcarska. Petr Oukropec je v České republice známý především jako producent společnosti Negativ, který nechal vzniknout nejlepším českým filmům od Návratu idiota přes Štěstí po Aloise Nebela.