Sobota v Barceloně přitom pro Lotus znamenala doslova pohromu, oba vozy totiž v úvodním závodě skončily hned ve druhé zatáčce. Marco Sørensen měl nadosah výborný výsledek, v kvalifikaci si vyjel páté místo. Dán se však po startu dostal do těsného souboje s Nigelem Melkerem, který jej vystrčil ven z trati. Po kontaktu pneumatik obou soupeřů Dán vylétl do vzduchu, kde se jednou přetočil a skončil se zničeným vozem ve štěrkové zóně. Vzápětí skončil i Marlon Stockinger, do kterého se zakousl André Negrão. Obě kolize byly posouzeny jako závodní incidenty.

Sørensen vyvázl z dramaticky vyhlížející kolize nezraněn a mechanici navíc zvládli poškozený monopost opravit. Nicméně ani v neděli neměli jezdci na růžích ustláno. Nedělní kvalifikaci zasáhla silná mlha, kvůli které nakonec organizátoři boje s časem předčasně ukončili červenou vlajkou. To zasáhlo především Sørensena, který musel v úvodu zajet jedno instalační kolo a pak se hned vrátit zpět do boxů, aby s týmem opravený monopost vyzkoušel. Stockinger zajel jedenáctý, Sørensen až šestnáctý nejrychlejší čas.

V závěrečném závodě, i přes slabou kvalifikaci, zaúřadovala úspěšná strategie Lotusu a šikovnost obou jezdců. Díky výborným předjížděcím manévrům a vhodně zvoleným zastávkám v boxech se Sørensen ze šestnáctého místa na roštu posunul na sedmou pozici v cíli. Stockinger dojel devátý v bojující skupině jezdců jen těsně za svým kolegou.

I přes smolnou sobotu si nakonec tým i jezdci udrželi své pozice v šampionátu. Letošní sezona tak pražské stáji přidělila sedmičku. Lotus skončil v klasifikaci týmů sedmý, Marco Sørensen v konečném pořadí jezdců rovněž sedmý, Marlon Stockinger pro změnu sedmý mezi nováčky, jen s minimální ztrátou na soupeře před sebou.

Záznamy obou závodů Formule Renault 3.5 z Barcelony Vám nabídne televizní stanice Sport 5 tento víkend v sobotu a v neděli vždy od 17:20hod.

Ohlasy:

  • Marco Sørensen: „V Barceloně se dá předjíždět jak po vnitřní, tak i po vnější stopě, což dělá závody velice zajímavé. Nedělní závod jsem si užil, dostával jsem se dopředu. Myslím, že tým odvedl perfektní práci, když dokázal připravit auto na neděli. Myslím, že jsme opět ukázali, že s naší rychlostí bychom mohli být ještě výš. Chtěl bych poděkovat nejen týmu, ale i všem, kteří nám letos drželi palce.“
  • Marlon Stockinger: „Měli jsme opravdu náročný vstup do víkendu, rychlost jsme ale měli dobrou. Velká smůla nás potkala v sobotu. Kvůli kolizi, do které se dostal Marco, následovala řetězová reakce. Všemu bych se vyhnul, ale zezadu do mě narazil Negrão a já nebyl schopný zabránit hodinám. Ve druhém závodě jsme oba skončili v TOP10, což je dobrý výsledek, ale vždy to může být ještě o něco lepší.“
  • Bob Vavřík, týmový manager: „V sobotu jsme výsledek nemohli nijak ovlivnit, došlo k hromadné havárii, ve které skončili oba naši jezdci. V neděli to už bylo o výkonu na trati a také o strategii, která opět vyšla a Marca i Marlona posunula o něco výše. Pochopitelně by se tak nestalo ani bez jejich perfektního výkonu. Oba musím pochválit. Marco jel od začátku sezony ma maximum, ale v řadě případů ho potkaly nějaké problémy. Marlon udělal coby nováček obrovský pokrok a v závěru sezony mu byl vyrovnaným soupeřem.“

Kalendář Světové série Renault 2013:

  • 06/04-07/04 Monza
  • 27/04-28/04 Motorland
  • 25/05-26/05 Monako
  • 01/06-02/06 Spa-Francorchamps
  • 22/06-23/06 Moscow Raceway
  • 20/07-21/07 Red Bull Ring
  • 14/09-15/09 Hungaroring
  • 28/09-29/09 Paul Ricard
  • 19/10-20/10 Catalunya