„Osobní zkušenost s vozem nejen smontovaným, ale i vyvinutým na území České republiky, je nenahraditelná, proto je zajímavé sledovat, jak vedení českého zastoupení korejské značky poskytlo k propagaci našich vozů své autosalony,“ říká Vítězslav Pelc, PR manažer prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika. „Je to vstřícný krok nejen vůči našim potenciálním zákazníkům, ale také symbolické gesto vůči 26 000 Škodovákům pracujícím ve výrobě, vývoji, prodeji a servisu, kteří stojí za úspěchem naší značky.“

Propagační akce probíhá v režii českého zastoupení korejské značky. Importér některým svým dealerům finančně přispěl na zajištění vozů ŠKODA Rapid a ŠKODA Octavia. Ty jsou pro potřeby této akce prezentovány přímo vedle vozů korejské značky Hyundai. Tato obchodní strategie je na českém trhu uplatňována poprvé.

„Překvapuje nás nadšení pro věc a rychlost, s jakou české zastoupení korejské automobilky dokázalo najít prostor pro prezentaci našich vozů,“ říká Vítězslav Pelc. Zejména časová tíseň podle něj však stojí za některými nedostatky, které srážejí celkový efekt této jinak zajímavé myšlenky: „Drobným zaváháním je dosavadní neschopnost zajistit vozy ŠKODA v odpovídajících výbavových stupních vůči konkurenčním. Prodejci Hyundai tak neprezentují, jak vypadá skutečně výhodná nabídka vozů ŠKODA. Návštěvníci autosalonů tak můžou být ochuzeni o nejnovější trendy v oblasti techniky a výbav, které nabízíme. Na druhou stranu mohou alespoň nerušeně ocenit nabídku místa pro posádku a zavazadla nebo praktické detaily, kterými Octavia a Rapid vynikají.“

ŠKODA AUTO v současnosti neuvažuje o tom, že by ve svých autosalonech v České republice podpořila předvádění vozů konkurenčních značek. „Pokud bychom se v budoucnu pro něco takového přeci jenom rozhodli, jako jednička na trhu bychom v rámci férovosti šli do porovnání s někým ve stejné ‚váhové kategorii‘, tedy spíše do srovnání s kvalitními německými vozy,“ doplňuje Pelc.

ŠKODA AUTO je dlouhodobě nejprodávanější značkou na českém trhu s podílem kolem jedné třetiny. Celkově je také nejoblíbenější značkou českých privátních řidičů i firemních zákazníků. Nejúspěšnějším modelem značky je Octavia: každé desáté auto, nově registrované v ČR, nese na zádi právě toto jméno. Rostoucí oblibu si získává i Rapid, který dominuje nižší střední třídě s téměř dvojnásobným náskokem před modelem Hyundai i30. Obdobně si vedou i další modelové řady mladoboleslavské značky. V konečném součtu se během prvních sedmi měsíců letošního roku domácí řidiči rozhodli pro 28 078 vozů s okřídleným šípem na kapotě.

ŠKODA AUTO se v roce 2012 podílela 7,3 % na celkovém exportu České republiky. Jen za poslední dva roky odvedla na dani z příjmu právnických osob do státní pokladny České republiky částku ve výši 5,780 miliard korun. Od roku 1991 investovala ŠKODA AUTO v České republice více než 250 miliard korun, převážně do nových modelů, do výzkumu a vývoje i do rozšiřování výrobních kapacit všech tří českých závodů.