Víkendovému setkání předcházela dálková tzv. Acetylenová jízda, která letos startovala z Bratislavy. 29. července se od budovy Hotelu Carlton v centru Bratislavy vydala skupinka třech automobilů na 500 km dlouhou cestu do Jičína. Na celé cestě by nebylo nic tak příliš zajímavého, kdyby ji neabsolvovala vozidla, která splňují podmínky pro účast na Loukotích a řemenech - tedy datum výroby do roku 1918 (!!).

V pondělí v 11 hodin vystartoval na pětisetkilometrovou trasu Renault 1903, Talbot 1916 a Freze 1917. O doprovod v úvodní etapě se postarala i skupina přátel ze Slovenska s vozem Detroit Electric, Praga Mignon, Praga Bus a několik dalších mladších strojů. Čtyřdenní cestu pak završil příjezd na Valdštejnovo náměstí v Jičíně ve čtvrtek odpoledne.

Loukotě a řemeny se v plné sestavě, čítající letos téměř 50 strojů, dají do pohybu v pátek 2. srpna ve 20:30 z kempu Rumcajs. Po zažehnutí acetylenových a petrolejových lamp projedou lipovou alejí k Valdštejnské lodžii a zpět, ulicí Svatopluka Čecha, Vrchlického, Husovou třídou na Valdštejnovo náměstí.

Sobotní program (3.8.) začne od 9:30 výstavou strojů na Valdštejnově náměstí. Přibližně v 10:30 přijde na řadu start a cesta směrem na Robousy, Úlibice, Lázně Bělohrad, Miletín, Lukavec, Šárovcovu Lhotu, Konecchlumí, Butoves, Popovice, Jičín.

V neděli 4. srpna povede závěrečná etapa přes Lomnici n. Popelkou, Starou Paku do Nové Paky, kde bude celá akce ukončena.

Jedinečnost jičínského setkání veteránů dokazuje stále rostoucí počet startujících strojů a jejich kvalita. Vedle tradičních účastníků letos pořadatelé přivítají i několik nových strojů - např. unikátní francouzský automobil Lorraine Dietrich (1907), americký elektromobil Detroit Electric (1914), dvoumístný britský roadster Wolsley Stelite (1914), výjimečně dochovalý, naprosto originální francouzský jednoválcový nákladní automobil De Dion Bouton (1906). Úplně poprvé bude k vidění motocykl Laurin&Klement - Hewetson (1901), což bude zároveň i letošní nejstarší stroj.