„V minibusech vidím budoucnost regionální dopravy. Jejich využitím na méně vytížených linkách můžeme dosáhnout potřebných úspor,“ prohlásil náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek. „Menší autobusy budou zatím tvořit alespoň desetinu vozového parku, abychom jimi zvládli obsloužit jednotlivé části regionu. V budoucnu chceme najít uplatnění pro větší počet minibusů,“ dodal Dušek.

„Zakoupením těchto vozidel nejen modernizujeme náš vozový park, přispíváme ekologizaci a zvyšujeme komfort pro cestující, ale především reagujeme na požadavky Pardubického kraje ohledně provozu menších a úspornějších autobusů na méně či středně vytížené linky,“ vysvětlil Jindřich Poláček, generální ředitel Arriva Východní Čechy. „Vozidla budou na linky nasazována postupně. Autobusy SOR C 10,5 nahradí dosluhující vozidla Karosa 934,“ dodal Poláček.

Malokapacitní autobus First FCLLI na podvozku Iveco Daily je dvoudveřový, částečně nízkopodlažní vůz se sníženou podlahou v zadní části, který je vybaven mechanickou plošinou pro nástup a výstup pohybově handicapovaných osob nebo rodičů s kočárky. Midibus má délku 8 040 milimetrů, šířku 2 350 milimetrů a maximální výšku 2 885 milimetrů. Vůz splňující emisní normu EURO 5 EVV má celkovou kapacitu 36 míst, z toho 20 k sezení, dosahuje maximální rychlosti 100 kilometrů za hodinu.

Autobus SOR C 10,5 je dvoudveřový meziměstský autobus délky 10 780 milimetrů, šířky 2 525 milimetrů a maximální výšky 2 950 milimetrů, který má kapacitu 73 míst, z toho 39 k sezení a 34 k stání s možností přepravy invalidního vozíku či dětského kočárku. Vozidlo splňující emisní normu EURO 5 EVV je vybaveno bezpečnostními systémy ABS a ASR a jeho maximální rychlosti je omezena na 100 kilometrů za hodinu.

  • Společnost Arriva Východní Čechy je součástí skupiny Arriva po akvizici mateřskou firmou Deutsche Bahn. Arriva Východní Čechy provozuje v Pardubickém kraji v regionální dopravě 102 autobusy, z toho 16 částečně nízkopodlažních s průměrným stářím sedm let. Firma zaměstnává v Pardubickém kraji 143 řidičů, kteří najeli za první pololetí letošního roku v linkové dopravě 3 329 988 kilometrů.