Evropská komise pro tento projekt schválila příspěvek Fondu soudržnosti až do výše 2 003 922 668 Kč. Celková délka rekonstruovaného úseku činí 11,490 km. Dosavadní traťová rychlost před zahájením optimalizace byla 60 – 100 km/h, po zkvalitnění technických parametrů tratě se rychlost zvýší až na 160 km/h, což je v České republice maximální rychlost na železnici vůbec. Tím dojde ke zkrácení jízdních dob jak pro osobní, tak pro nákladní vlaky.  

„Realizací projektu dochází ke zvýšení bezpečnosti provozu, zlepšení kultury cestování, snížení negativních vlivů železniční dopravy na obyvatelstvo (protihluková opatření), zvýšení dostupnosti dopravy pro osoby se sníženou pohyblivostí a tím i k výraznému zkvalitnění služeb v osobní i nákladní dopravě,“ dodává k projektu Tomáš Herold, tiskový mluvčí Ministerstva dopravy ČR.

Realizací projektu bude trať vyhovovat evropským parametrům a standardům, které vyplývají z mezinárodních dohod AGC a AGTC.