Nákup nových pneumatik na internetu lidé v prvním pololetí letošního roku nejčastěji řešili hned první den v týdnu. Pneumatiky si během něj nakoupila necelá čtvrtina zákazníků e-shopu Kupuj pneu. Nákupu pneumatik se naopak řidiči příliš nevěnují před dny volna – v pátek a v sobotu. Během pátku pořizuje pneumatiky pouze 8 % zákazníků, v sobotu jen o procento více. Časově nejfrekventovanější je období přelomu odpoledne a večera.

„Ze statistik vyplývá, že před volnou sobotou či nedělí řeší většina řidičů jiné starosti, než je nákup nového obutí pro svůj vůz. Nejvyšší zájem je na samém začátku pracovního týdne. Nejčastěji lidé nakupují pneumatiky po práci, v odpoledních a večerních hodinách, kdy mají čas si výběr správných pneumatik v klidu promyslet. V ranních hodinách je zájem minimální,“ uvedl Jan Foltán z internetového obchodu Kupuj pneu.

Nejsilnějším měsícem prvního pololetí letošního roku byl duben, kdy po oteplení započala hlavní sezóna přezouvání na letní pneumatiky. Poptávka po pneumatikách byla v tomto měsíci o 39 % vyšší než půlroční průměr. Silnějším měsícem byl rovněž březen. Množství objednávek bylo obvykle nejvyšší v polovině měsíce, která je pro většinu lidí obdobím výplat.

Statistiky rovněž odhalily strukturu zákazníků e-shopu. „Nákup pneumatik na internetu je tradičně doménou mužů. Ženy tvořily v prvním pololetí pouze 9 % zákazníků, jejich podíl ale roste. Stoupající tendenci poptávky pozorujeme i ze strany firem, které představovaly 13 % našich zákazníků,“ sdělil Jan Foltán z e-shopu Kupuj pneu.

Na prvním místě žebříčku nejoblíbenějších značek pneumatik se i v prvním pololetí držela značka Barum. Pneumatiky této značky si pořídila téměř třetina zákazníků. Vysoký zájem byl ale i o pneumatiky Matador, Continental a Michelin. Zákazníci si pneumatiky nejčastěji nechávali dopravit balíkovou přepravou, způsob platby na dobírku volilo 82 % kupujících.


Tabulka 1: Poptávka po pneumatikách v jednotlivých dnech v týdnu:

Den v týdnu

Podíl

pondělí

22 %

úterý

16 %

středa

15 %

čtvrtek

16 %

pátek

8 %

sobota

9 %

neděle

14 %

 

Tabulka 2: Poptávka po pneumatikách v jednotlivých částech dne:

Čas

Podíl

0 – 6 hodin

7 %

6 – 12 hodin

24 %

12 – 18 hodin

36 %

18 – 24 hodin

33 %

 

Tabulka 3: Rozdělení zákazníků podle pohlaví:

Pohlaví

Podíl

ženy

9 %

muži

91 %

 

Tabulka 4: Nejprodávanější značky pneumatik:

Značka

Podíl

Barum

31 %

Matador

24 %

Continental

22 %

Michelin

14 %

ostatní

9 %