Dopravní podnik vyhodnotil ankety pro cestující, kterých se zúčastnilo více než 1 650 respondentů. Majorita cestujících (84 %) si pořizuje pro cesty metropolí časové jízdné, zbytek řeší nákup jednotlivě. V případě pořizování jednotlivých jízd jsou SMS jízdenky stále více oblíbené, což potvrdili i dotazovaní respondenti (28 %).

Většině pasažérů připadají prodejní kanály dostačující (80 %) a zároveň mezi nimi panuje celková spokojenost s možností nákupu (84 %).

„Jsem velmi rád, že většina našich cestujících je spokojena s možnostmi nákupu jízdného pro pražskou dopravu. Rostoucí zájem o nákup SMS jízdenek jsme se rozhodli navíc podpořit mobilní aplikací sejf, která byla spuštěna na začátku července,“ řekl Milan Křístek, generální ředitel DPP.

Kromě SMS jízdenek (28 %) využívají cestující také předprodejní automaty (26 %). Největší zájem je však stále o nákup jednotlivých jízdenek v předprodeji (43 %), přičemž pouze 4 % respondentů uvedla, že jízdné nakupuje u řidičů autobusů. Prodejní automaty považuje většina pasažérů za srozumitelné (66 %), část dotazovaných (22 %) si ale myslí, že jsou složité a od nákupu je odrazuje, zbytek cestujících automaty neřeší.

Situace s volbou nákupu časového jízdného je pak více jednoznačná. Většina respondentů (64 %) využívá prodejní místa ve stanicích metra, čtvrtina nakupuje přes e-shop (25 %) a zbývající cestující využívají Infocentra DPP.

„Výsledky anket nám potvrdily naše prodejní statistiky. Sledujeme mírně rostoucí trend, kdy stále více cestujících dává přednost nákupu časového jízdného přes e-shop. Prodejní místa v metru jsou však stále pro zákazníky nejdůležitější,“ dodal Milan Křístek.