„I přes ztížené podmínky na trhu se nám opět podařilo zvýšit naše dodávky,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast prodeje a marketingu. „Mimořádně pozitivní je náš listopadový růst v západní Evropě, kde jsme navzdory tržnímu vývoji zlepšili naši pozici. Situace na trzích zůstává i nadále náročná. I přesto však pokračujeme v naší modelové ofenzívě,“ dodává Eichhorn.

V západní Evropě zvýšila ŠKODA v listopadu dodávky zákazníkům o 4,3 procenta na 28.200 vozů (listopad 2011: 27.000) navzdory citelně klesajícímu celkovému trhu. Také v dosavadním průběhu roku se ŠKODA rozvíjela podstatně lépe než trh: Dodávky značky ŠKODA v období leden až listopad činily 331.900 vozů (leden až listopad 2011: 336.800). Tržní podíl v prvních jedenácti měsících poprvé vzrostl na více než 3 procenta, z 2,8 procent ve stejném období minulého roku. Silné přírůstky zaznamenala česká automobilka v listopadu na svých nejsilnějších západoevropských trzích – ve Velké Británii (plus 30,2 procent) a v Německu (plus 15,2 procent).

Ve východní Evropě dosáhla ŠKODA v listopadu nárůstu v počtu dodávek o 7,9 procent na 12.400 vozů (listopad 2011: 11.500). Od ledna do listopadu zvýšila značka své dodávky o 26,7 procenta na 123.500 vozů (leden až listopad 2011: 97.400). Tím dosáhla téměř třikrát vyššího růstu než celkový trh, který ve stejném období vzrostl o 9,4 procent. Tržní podíl značky ŠKODA na konci listopadu činil přibližně 4,1 procento ve srovnání s podílem 3,5 procenta ve stejném období loňského roku. Jako důležitý motor odbytu se opět projevilo Rusko. Dodávky zákazníkům zde v listopadu vzrostly o 12,5 procent na více než 9.000 vozů (listopad 2011: 8.000). Po červnu 2012 je tak listopad druhým nejlepším měsícem v historii značky ŠKODA na ruském trhu. V prvních jedenácti měsících vzrostly dodávky značky ŠKODA v Rusku o 36,6 procent na téměř 89.100 vozů, tržní podíl se zvýšil na 3,6 procenta (leden až listopad 2011: 2,9 procenta). Začátkem prosince byla v Rusku zahájena sériová výroba modelu ŠKODA Yeti.

Ve střední Evropě dodala ŠKODA v listopadu zákazníkům 10.200 vozů (listopad 2011: 10.600). V prvních jedenácti měsících vzrostly prodeje značky o 1,3 procenta na 114.100 vozů, oproti 112.600 vozům ve stejném období loňského roku. Tržní podíl ve střední Evropě vzrostl v období od ledna do listopadu na 18,8 procent (leden až listopad 2011: 18,5 procent). Dodávky na domácím českém trhu vzrostly do konce listopadu o 3,3 procenta na 54.700 vozů (leden až listopad 2011: 52.900).

Také v Číně pokračovala ŠKODA v růstovém kurzu. V listopadu zaznamenala značka nárůst o 4,9 procent na 21.100 vozů (listopad 2011: 20.200). Do konce listopadu prodala ŠKODA v Číně 225.900 vozů, což v porovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 7,1 procento (leden až listopad 2011: 211.000).

Na indickém trhu dosáhly dodávky značky ŠKODA v listopadu 2.000 vozů (listopad 2011: 2.300). Od ledna do listopadu se ŠKODA na subkontinentu zlepšila o 24,4 procenta na 32.100 dodávek (leden až listopad 2011: 25.800).

Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v listopadu 2012 (v jednotkách, zaokrouhleno, dle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

  • ŠKODA Octavia (32.800; -3,7 %)
  • ŠKODA Fabia (19.300; -8,2 %)
  • ŠKODA Superb (9.100; -8,0 %)
  • ŠKODA Yeti (6.800; +4,4 %)
  • ŠKODA Roomster (2.700; -5,8 %)
  • ŠKODA Rapid (2.500; nový model)
  • ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 4.600; nový model)