Letos se sešla standardní dvacítka soutěžících na jubilejním X. ročníku Internext rally Vsetín, jediné soutěži terénních vozů v ČR. Přímo ve městě a následně v okolí Lačnova a Študlova se tak odehrálo poslední dějství mistrovství Polska, Česka a Evropské trofeje. Krátké měřené úseky však i tak daly posádkám zabrat, neboť každá chybička znamená posun ke dnu startovního pole.

Na start se postavily 4 domácí posádky, z nichž tři startovaly ve skupině sériových vozů a jedna v prototypech. Petr Vaculík s Janem Malým na poslední chvíli vyměnili vůz a přešli do „sériovek“, kde startovali s Toyotou 120, stejnou jako Tomáš Hořanský s Karlem Uhříkem. Druhým jmenovaným šlo o hodně, neboť dobrým umístěním se mohli v prvním roce společného působení dostat na nejvyšší místo v Evropském poháru. K tomu však potřebovali porazit rivala Wieclawka z Polska. Třetím domácím startujícím byl Viktor Chytka se spolujezdcem Pavlem Vaculíkem startující na voze Mitsubishi Pajero. Všichni bojovali o vavříny v konkurenci 9 vozů ze Slovenska, Polska a Maďarska. Ve skupině prototypů měl Vsetín zástupce v Jakubu Chovancovi s Petrem Matušincem, kteří sedlali 3,5litrové Mitsubishi Pajero.

Zahraniční posádky přijely do Vsetína rozhodnout svá mistrovství a především z Polska dorazilo to nejlepší, co tam pravidelně startuje. O prvenství na stroji Mitsubishi L 200 proti Grajkovi na SAMu BMW přijel vybojovat světový mistr ve skoku na lyžích Adam Malysz. Grajek hned na jasenickém prologu ukázal svoji sílu a vyhrál, ve Študlově však chyboval a ztratil dlouhé minuty v příkopě.

Vedení v soutěži se tak ujal Pořízek se Sýkorou na Hummeru EVO a Malysz skončil za ním druhý. Pro Malysze to znamenalo, že se stal mistrem Polska, ale taky Česka. Na 3. místě dojel další Polák Žyla (Mitsubishi Pajero) před Martinem Kaczmarskim (Range Rover Nemezis). Pátým byli v absolutním pořadí Chytka s Vaculíkem, kteří zároveň vyhráli skupinu sériových vozů systémem start – cíl. Druhý byl Slovák Ulrich a třetí domácí posádka Vaculík – Malý. Tomáš Hořanský s Karlem Uhříkem bohužel skončili soutěž po druhém testu ve Študlově, když se jim pokazila převodovka a nevyužili tak nabízené příležitosti na první místo v Evropském poháru. Jejich největší konkurent totiž ztratil cenné minuty v příkopu a tak by pro Hořanského nebyl problém v poklidu si dojet pro cenný evropský kov.