„Navzdory stále se zhoršujícím ekonomickým podmínkám se společnosti ŠKODA podařilo v září 2012 i nadále růst,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast prodeje a marketingu. „Situace na některých evropských trzích zůstává obtížná. My jsme se ale prosadili a získali větší podíl na trhu. Vítr do plachet očekáváme v následujících měsících od našeho nového modelu ŠKODA Rapid, který od října 2012 začneme uvádět na první trhy,“ dodává Eichhorn.

V západní Evropě se ŠKODA nemohla vyhnout jistému oslabení trhu, dosáhla však lepších výsledků než celkový trh. Dodávky zákazníkům dosáhly v září v západní Evropě celkem 33.700 vozů (září 2011: 35.200). Podíl značky ŠKODA vzrostl za posledních devět měsíců tohoto roku z 2,8 na více než tři procenta. V dobré kondici je výrobce i na nejsilnějším evropském trhu, v Německu: na trhu, který silně oslabuje, vzrostly dodávky zákazníkům oproti stejnému měsíci minulého roku o 9,2 procenta na 13.700 vozů. Ve Velké Británii, která je pro společnost ŠKODA druhým největším západoevropským trhem, dosáhly dodávky 7.300 vozů (plus 1,1 procento), což je druhý nejlepší výsledek v dějinách značky.

I ve východní Evropě se značce ŠKODA v září 2012 dařilo lépe než celkovému trhu. Dodávky zákazníkům vzrostly o 22,7 procent na 11.700 vozů (září 2011: 9.500). ŠKODA tak rostla třikrát rychleji než východoevropský trh, celkem o 7,2 procenta. Podíl značky ŠKODA ve východní Evropě vzrostl v prvních devíti měsících roku 2012 ze 3,4 procenta na více než 4 procenta. Rovněž na největším východoevropském trhu, v Rusku, rostla ŠKODA více než třikrát rychleji než celkový trh. Dodávky zákazníkům vzrostly v září 2012 o 35,1 procento na celkových 8.800 vozů (září 2011: 6.500).

Ve střední Evropě dodala ŠKODA v září 9.300 vozů (září 2011: 10.400). Celkový trh ve střední Evropě vykazuje pokles o 4,4 procenta oproti stejnému měsíci loňského roku. Na domácím trhu, v České republice, dodala ŠKODA v září 2012 zákazníkům více než 4.600 vozů (září 2011: 5.100). To představuje celkový podíl na českém trhu přibližně 37 procent. V prvních devíti měsících roku 2012 zvýšila ŠKODA dodávky zákazníkům ve střední Evropě ve srovnání se stejným obdobím loňského roku přibližně o tři procenta na 94.000 vozů. Podíl značky ŠKODA na trhu střední Evropy vzrostl z 18,4 procenta na současných 18,8 procent.

Růst zaznamenala ŠKODA i na čínském trhu, kde v září vzrostly dodávky zákazníkům o 6,6 procent na více než 22.500 vozů (září 2011: 21.100). To představuje nejlepší měsíční výsledek od doby, kdy ŠKODA vstoupila na čínský trh.

V Indii pokračovala ŠKODA v září 2012 v úspěšném kurzu. Dodávky zákazníkům vzrostly o 18,3 procenta na více než 2.600 vozů (září 2011: 2.200). V prvních devíti měsících roku 2012 dosáhly v Indii dodávky ŠKODA růstu o 32,9 procent, což představuje více než 28.100 dodaných vozů. Český výrobce z hlediska růstu takřka trojnásobně předstihl celkový trh, na němž se očekával nárůst o 11,2 procenta.

Dodávky zákazníkům značky ŠKODA v září 2012 (v jednotkách, zaokrouhleno podle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

  • ŠKODA Octavia (35.800; -2,1 %)
  • ŠKODA Fabia (18.900; -22,0 %)
  • ŠKODA Superb (10.700; +4,2 %)
  • ŠKODA Yeti (8.400; +29,9 %)
  • ŠKODA Roomster (3.500; -1,1 %)
  • ŠKODA Rapid Indie (prodej pouze v Indii: 1.500; nový model)
  • ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 4.900; nový model)