„Do povánočních slev se dostane sezónní zboží, které zůstalo prodejcům skladem: jde například o chytré telefony, televize, počítačové komponenty a další elektroniku, kterou prodejci postupně nahradí technologickými novinkami. Zajímavé slevy najdou zákazníci také v segmentu zimních bund, snowboardového oblečení nebo lyžařského vybavení,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Kdo chce v e-shopech využít povánočních slev skutečně efektivně, měl by sledovat nabídku internetových prodejců denně. Obchodníci totiž slevy každý den aktualizují a snižují ceny dalšího zboží. „Například televizi, domácí kameru nebo myčku na nádobí lze koupit i o několik tisíc korun levněji než v předvánoční a vánoční sezoně. Slevy na určitý typ zboží se mohou vyšplhat až na 70 procent,“ upozorňuje Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK a přidává jedno doporučení:

„Zákazníci by měli nakupovat zlevněné zboží z výprodejů u seriozních e-shopů, které poznají například podle loga APEK. Budou mít jistotu, že se nejedná o žádné fiktivní slevy, na které by chtěli nepoctiví prodejci zákazníky nachytat. Přehledně kategorizovaný seznam obchodníků, kteří jsou držiteli certifikátu APEK, naleznete na webu www.certifikovany-obchod.cz nebo na www.apek.cz .“

Internetoví obchodníci utržili během Vánoc celkem 14 miliard korun, čtrnáct dní před svátky lidé utratili za zboží zhruba 4 miliardy korun. Dařilo se mimo jiné prodejcům hraček, hobby textilu a dárkových předmětů. Vánoce si pochvalovaly zejména e-shopy s velkými skladovými zásobami zboží.