SEAT je tak jednou z mála značek na českém trhu, které nabízejí vozy na LPG s továrně montovaným systémem. Sériová výroba v závodě Martorell podléhá nejvyšším standardům kvality, čímž je zaručena provozní bezpečnost, spolehlivost a životnost na srovnatelné úrovni jako u všech ostatních modelů s konvenčním pohonem na benzin nebo naftu.

Modely Ibiza 1.6 LPG a Leon 1.6 LPG navíc absolvovaly před zahájením výroby veškeré bezpečnostní nárazové zkoušky a náročné dlouhodobé provozní testy, jimiž musí u značky SEAT projít všechny vyvíjené modely. Standardní záruka výrobce se samozřejmě vztahuje také na veškeré komponenty palivového systému LPG.

„Husté pokrytí území České republiky čerpacími stanicemi LPG vypovídající o značné oblíbenosti tohoto alternativního paliva nás vedla k rozhodnutí nabídnout českým motoristům neméně populární vozy SEAT Ibiza a Leon s továrně montovaným systémem Bi-Fuel na LPG a benzin. Tyto motory jsou již z výroby uzpůsobeny pro spalování LPG. Díky tomu jsou přínosy jak pro peněženku našich zákazníků, tak i pro naše životní prostředí ještě výraznější,“ uvedl Michal Čížek, vedoucí divize SEAT společnosti Import VOLKSWAGEN Group s.r.o. Pohon obou nových modelů SEAT obstarává osvědčený zážehový čtyřválec 1,6 litru v provedení Bi-Fuel, které umožňuje ekonomicky výhodný provoz jak na zkapalněný plyn propan-butan (LPG), tak na benzin. Kromě nové ocelové nádrže na LPG, palivového potrubí, filtru a odpařovacího zařízení používají vozy SEAT na LPG speciální řídicí jednotku motoru, zvětšené sací potrubí, novou rozdělovací palivovou lištu pro LPG a trysky pro vhánění plynu. Plnicí hrdlo nádrže na LPG je umístěno pod plnicím hrdlem nádrže na benzin.

Pod kapotou modelu Leon dosahuje jednotka Bi-Fuel při provozu na benzin nejvyššího výkonu 75 kW (102 k) a maximálního točivého momentu 148 N.m při 3800 min-1. V tomto provozním režimu má průměrná spotřeba benzinu hodnotu 7,3 litru na 100 km. Po přepnutí na LPG se výkonové parametry nepatrně sníží (72 kW/98 k a 144 N.m), nicméně praktický dopad této skutečnosti na jízdní dynamiku je sotva postřehnutelný. Průměrná spotřeba LPG ve výši 9,5 l/100 km odráží nižší energetickou hustotu zkapalněného plynu.

Vzhledem k přibližně poloviční ceně LPG v porovnání s benzinem jsou však provozní náklady citelně nižší. Při průměrných cenách benzinu Natural 95 v ČR ve 45. týdnu 2011 (zdroj: Český statistický úřad) ve výši 34,78 Kč/l a LPG ve výši 16,75 Kč/l činí u Leonu 1.6 LPG průměrné provozní náklady na palivo 2,54 Kč/km (benzin), resp. 1,59 Kč/km (LPG). U modelu Ibiza 1.6 LPG to je 2,09 Kč/km (benzin), resp. 1,27 Kč/km (LPG). Také z hlediska emisí CO2 vychází jednoznačně lépe LPG (153 g/km) než benzin (173 g/km). Spalováním LPG vzniká navíc méně oxidů dusíku a nespálených uhlovodíků.

Řidič může používat benzin nebo LPG dle vlastního uvážení. K přepnutí mezi oběma palivy stačí prosté stisknutí tlačítka na přístrojové desce. Dodatečný ukazatel na přístrojové desce informuje řidiče o stavu paliva v nádrži na LPG. Ta má v Leonu objem 49 litrů a je prostorově úsporně a bezpečně uložena v prohlubni pro náhradní kolo pod podlahou zavazadlového prostoru. Nádrž na benzin zůstala v původním provedení čistě benzinových verzí, takže pojme 55 litrů paliva. Leon LPG tak ujede na jednu náplň nádrže na zkapalněný plyn vzdálenost 397 km a zásoba benzinu mu vydrží na dalších 730 km. Celkový dojezd tedy činí 1127 km.

Odlišně vyladěný motor pětidveřového modelu SEAT Ibiza 1.6 LPG s pětistupňovou mechanickou převodovkou poskytuje nejvyšší výkon 59 kW (80 k) v rozpětí otáček 4000 až 6000 min-1. Hodnota maximálního točivého momentu je 145 N.m při 3800 min-1. Svižná Ibiza LPG zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,2 s, dosahuje nejvyšší rychlosti 174 km/h a průměrně spotřebuje 6,0 litru benzinu na 100 kilometrů (emise CO2 139 g/km), resp. 7,6 litru LPG na 100 km (emise CO2 123 g/km).