Tento krok je součástí dlouhodobé strategie Tesco. Jejím cílem je poskytovat zákazníkům služby na co nejvyšší profesionální úrovni stejně jako nabízet bezkonkurenční ceny, široký sortiment kvalitního zboží, stále pohodlnější nakupování a vyšší dostupnost obchodů.

„Učinili jsme pozitivní krok v souladu s naším závazkem stát se v maloobchodu leaderem, který českým zákazníkům nabízí nejlepší služby. Tento obchod je zároveň v souladu s naší strategií nabízet několik formátů prodejen. Budeme pokračovat v provozování Žabek na základě franšízingového modelu, který umožní využít spojení podnikatelského ducha českých lidí s provozním potenciálem Tesco. Tímto způsobem budeme moci vstoupit do rychle se rozvíjejícího segmentu maloobchodního trhu s obchody o rozloze pod 200 m2,“ říká Philip J. Clarke, generální ředitel Tesco, a pokračuje: „Obchody Koruna se v rámci našeho organického růstu promění na Tesco Expres. Věřím, že zaměstnanci obchodů Koruna uvítají, že se mohou připojit k nejdynamičtěji se rozvíjející maloobchodní společnosti na českém trhu a budou moci využívat veškeré benefity, které mají zaměstnanci Tesco k dispozici.“

Jozef Janov, investiční ředitel skupiny Penta, dodává: „Před více než třemi roky jsme koncept convenience obchodů Žabka, který dosud fungoval v Polsku, představili i v České republice. Vybudovali jsme jednu z nejrychleji rostoucích sítí obchodů s potravinami, a to od samotného počátku, přímo ze startovní čáry. Vítáme rozhodnutí Tesco posílit své postavení i v segmentu convenience obchodů, ale také jeho závazek pokračovat v rozvoji franšízingového modelu Žabky. Je to velmi dobrá zpráva jak pro zákazníky, kteří budou moci využívat širší nabídku výrobků a služeb, tak i pro zaměstnance obou společností.“

Obchodní transakce, která podléhá obvyklému schválení ÚOHS, se týká prodeje 81 obchodů Žabka (průměrná prodejní plocha 90 m2) v Praze a ve Středočeském kraji a 47 malých, tzv. convenience, obchodů Koruna (průměrná prodejní plocha 400 m2) na severovýchodní Moravě.