S těmi si nejlépe poradil Václav Janík s formulí Lola F3000, který i přes to, že již šetřil dosti unavenou techniku, všechny své jízdy s přehledem kontroloval. Skvěle si vedl a druhé místo obsadil letošní vítěz seriálu Liqui Moly Berg Cup Aleš Mlejnek s formulí Opel Lotus. Ztrácel v poslední jízdě na vítězného Janíka jen 1,66 sekundy. I třetí místo obsadil jezdec s formulovým vozem a to Petr Vondrák se špičkovým historikem March 752 BMW F2. Ten po celý víkend zajížděl třetí nejlepší časy a potvrdil tak výbornou připravenost vozu i jezdce.

Velmi dobře si ve Vysokém Mýtě vedli bratři Kašpárkové, kteří startovali s formulí Gloria. Této malé formuli místní dráha velice vyhovovala a tak Tomáš Kašpárek obsadil místo čtvrté a jeho bratr Jan místo páté. Jinak než superlativy nelze hodnotit vystoupení Drahoslava Šuberta, který se svým Mitsubishi Lancerem Evo IX předvádí neuvěřitelné umění. Skvělou poslední superfinálovou jízdou se dostal až na místo šesté, před mnohá zvučná jména. Nejlepší výsledek své kariéry zajel polský pilot Robert Steć s formulí Intech RS 010. Sedmé místo v plejádě vynikajících jezdců a výborných vozů je špičkovým umístěním. Po loňském druhém místě si osmou příčku z letošního setkání šampionů odváží domů na Slovensko showman Igor Drotár, startující se Škodou Fabií WRC v barvách Liqui Moly. Tři desetinky za ním skončil Antonín Daniel s BMW M3 VPT, což je vzhledem ke specifikaci vozu velmi pěkné umístění. Finálovou TOP 10 uzavřel druhý z bratrů Vondráků- Martin. S dalším překrásným historikem Marchem 712M F2 obsadil desátou pozici.

Po celý víkend si skvěle počínal Vojtěch Staněk, který s vozem Peugeot 106 zajížděl v plejádě špičkových vozů výborné časy. S přehledem se dostal do finálové patnáctky, kde obsadil místo jedenácté. Poprvé startoval na závodě IHA Tomáš Miniberger a to s vozem Mitsubishi Lancer Evo X, kterého celou letošní sezónu vodil Marek Rybníček ve skupině S1. S premiérou si poradil velmi dobře a obsadil místo dvanácté. Při neúčasti nejrychlejšího českého dvoulitru Lotuse WR9 Vladimíra Vitvera, tuto roli převzal Petr Mužík startující s Renaultem Clio Sport. Po všechny závodní jízdy zajížděl skvělé časy. Poslední jeho superfinálová jízda již bohužel nevyšla a obsadil místo třinácté. Pro poruchu poslední jízdu víkendu nedokončili Marek Rybníček a Jan Vašek, kteří startovali s vozem Radical SR3. Předchozí jízdy zajížděly hluboko mezi nejlepší desítkou, takto jim oběma patří čtrnáctá příčka.

Ve třídě S-2000 porazil překvapivě Jaroslav Winter, s vozem Honda Civic Type R, Františka Ančíka. Ten s vozem BMW 120d prohrál tento mini souboj o 1,2 sekundy. František Ančík si vše vynahradil ve třídě S+2000 s vozem Chevrolet Corvette, když porazil druhého Jiřího Frkala, startujícího s vozem Mitsubishi Lancer Evo X, o 1,1 sekundu.

Ve třídě S1-1600 byl jediný startující a to Ladislav Ázsóth s Citroenem Saxo VTS. Třídu S1-2000 vyhrál s vozem VW Golf IV TDi Lubomír Loubal. 2,6 sekundy za ním skončil Jaroslav Zemánek s Fiatem Punto. Třetí skončil polský jezdec Jaroslav Kaszynski s BMW M3. Třídu S1+2000 ovládl skvěle jezdící Drahomír Šubert s Mitsubishi Lancerem Evo IX, když druhého Slováka Petera Vahančíka porazil o více jak pět sekund. Ten startoval rovněž s Lancerem, ale Evo VIII. Třetí místo obsadil Tomáš Miniberger, tentokrát s Evo X.

Ten samý jezdec startoval i ve skupině S2 s vozem KTM X-Bow, ale jako jediný. Ve třídě HA1-1300 zvítězil Jiří Kubíček se Škodou 130 RS, když s velkou ztrátou za ním skončil Lukáš Matušek, startující s vozem Škoda 130 LR. Třetí místo obsadil Tomáš Hervert s další Škodou 130 RS. V silnější třídě historických automobilů HA1+1300 zcela jasně vyhrál Libor Jelínek s BMW 3.5 CSLi. Druhé místo obsadil slovenský jezdec Ján Ondrejka se krásnou Škodou 200 RS. Skupinu HA2 zcela jasně ovládli bratři Vondrákové. Zvítězil Petr s Marchem 752 BMW F2 před Martinem, který vodil rovněž Marche, ale s označením 712M F2. Třetí místo obsadil polský pilot Rafal Roguski s formulí Polonia.

Ve třídě E1-1400 si překvapivě nejlépe vedl zkušený Jindřich Štolfa s vozem MG Metro 4R2, který porazil Dušana Fišera na Škodě 130 o 1,3 sekundy. Třetí místo obsadil letošní lídr této třídy Jakub Trnka se Suzuki Swift GTi. Ve třídě E1-1600 ty byl po celý víkend souboj mezi vítězným Vojtěchem Staňkem na Peugeotu 106 a druhým Romanem Štilcem s Hondou Civic. Druhý jmenovaný tento souboj prohrál o 0,3 sekundy! S velkou ztrátou skončil na třetím místě Luboš Čadek, který startoval se Škodou Felicií Pick-Up.

Třídu E1-2000 vyhrál Petr Mužík před Milanem Boháčem. Oba startovali na výborně připravených Renaultech Clio Sport. Třetí místo obsadil Stanislav Firtl jr. se Škodou Octavií TDi. Velká bitva se strhla ve třídě E1+2000. Antonín Daniel porazil Slováka Tomáše Erdélyiho o 0,2 sekundy. Daniel startoval s vozem BMW M3 VPT, Erdélyi s BMW M3 GTR. 0,8 sekundy za vítězným Danielem skončil Igor Drotár se Škodou Fabia WRC.

Slabší s formulových tříd E2C-1400 vyhrál Tomáš Kašpárek, když o 1,1 sekundy za ním skončil jeho bratr Jan. Oba piloti startovali s formulí Gloria. Třetí místo obsadil Robert Steć na Intechu RS 010. Třídu E2C+1400 vyhrál Václav Janík o 0,4 sekundy před Alešem Mlejnkem. Janík startoval s třílitrovou formulí Lola, Mlejnek s dvoulitrovou formulí Opel Lotus. Třetí skončil Marek Rybníček s Radicalem SR3.

Mnoho jezdců po celý víkend spíše bavilo přítomné diváky, než plnohodnotně závodilo. Zejména trojice vozů specifikace WRC v rukou Marka Rybníčka (Škoda Fabia WRC), Davida Komárka (Škoda Octavia WRC) a Jiřího Špalka (Škoda Octavia WRC). Dalšími byli například Slováci Peter Jureňa (Mitsubishi Lancer Evo IX) a Martin Juhás (BMW M3) či Martin Zimák, premiérově startující s vozem Jema 630 GT. Tentokrát počasí ve Vysokém Mýtě nezradilo. Náročný program pořadatelé zvládli dokonale a tak nezbývá, než se těšit na čtvrtý ročník víkendu šampionů v roce 2011. Veškeré informace k závodu, ale i k seriálu Liqui Moly Berg Cup, naleznete na webových stránkách www.berg-cup.cz