Nejlépe si v obtížných podmínkách poradil v sobotu první Aleš Mlejnek na formuli Opel Lotus, který porazil o 0,8 sekundy druhého Davida Komárka na voze Mitsubishi Colt Evo 550+ a upevnil si tak vedení v hodnocení absolutního pořadí seriálu. David Komárek musel zase odolávat tlaku „raketového“ Bruna. Tím byl špičkový kopcový specialista ze Švýcarska Bruno Ianniello s legendárním vozem Lancia Delta S4.  Po první jízdě byl Komárkův náskok pouhých 0,6 sekundy. Nakonec druhé místo uhájil s náskokem 1,6 sekundy. Sobotní bitva pokračovala i v neděli, kdy vítězný David Komárek vrátil porážku Aleši Mlejnkovi s náskokem 0,3 sekundy. Prvně jmenovaný zvítězil po oba dny i ve své třídě E1+2000, druhý jmenovaný zase ve třídě E2/C+1400. Oba tito jezdci zajeli fantastické časy v dlouhodobém historickém hodnocení na této 2210 metrů dlouhé trati. Mlejnek se dostal časem 1:00,21 na třetí místo a Komárek časem 1:00,890 na místo čtvrté. V sobotu třetí Bruno Ianniello po problémech na trati klesl až na místo šesté. Toho využil zrychlující Miloš Zmeškal na formulovém voze Reynard 97D F3000. I on pokořil svůj osobní rekord z roku 2007 o 0,3 sekundy na čas 1:02,51. V sobotním závodě byl Zmeškal na místě pátém, překvapivě až za Karlem Mouralem, jezdícím s formulí Ralt 036 F3. Tento jezdec a jeho zajeté časy, byly obrovským šokem pro všechny. V neděli svou skvělou formu jenom potvrdil a obsadil rovněž čtvrté místo.

Pro technické problémy svého Reynarda F3 musel Michal Novický startovat v Násedlovicích se slabší formulí Reynard 09 Ninja. Na výsledku to hlavně v sobotním závodě nebylo znát. Tento den obsadil výborné šesté místo, jen 0,7 sekundy za pátým Zmeškalem. V nedělním závodě jezdec Kovosteelu Novitech Sudoměřice klesl na místo desáté, ale v takové konkurenci, jaká se sešla na Slováckém kopci, je i to úspěch. V obrovské bitvě o TOP 10 si vedl skvěle Pavel Ulman s BMW M3. V sobotu i v neděli bral sedmé místo. Hlavně sobotní skalp osmého Jiřího Špalka se velmi cení. Špalek, jezdec Liqui Moly Komvet Teamu v sobotním závodě prohrál s Ulmanem o 0,2 sekundy. V neděli se výrazně zlepšil a obsadil místo páté, 0,3 sekundy před legendárním Ianniellem. V sobotu se ještě v TOP 10 držel zuby nehty Drahoslav Šubert s Mitsubishi Lancerem Evo IX.  V neděli již toto místo neudržel a přes velký tlak soupeřů klesl na místo třinácté. Ve třídě S1+2000 mu patřilo první a druhé místo. V sobotním závodě do prestižní desítky absolutního pořadí proklouzl i Marek Rybníček, ale stejně jako Šubert toto místo neudržel. V neděli s vozem Mitsubishi Lancer Evo X klesl na místo dvanácté. Ve třídě S1+2000 bral body nejdříve za druhé místo, poté za první. Posledně dva jmenovaní byli  v TOP 10 nahrazeni v nedělním závodě osmým Rakušanem Christophem Beckem, který startoval s další Lancií Delta S4. Tento jezdec byl v sobotu třináctý, ale postupně se na pro něj neznámé trati zrychloval a bylo z toho výrazné vylepšení pozice v nedělním závodě.  Jednu desetinu za ním skončil na desátém místě Martin Zeman na Mitsubishi Lanceru Evo VI. Zlepšil se tak o jednu příčku ze sobotního závodu, kdy prohrál boj o toto prestižní umístění s Markem Rybníčkem a to o 0,03 sekundy!

Výborně si vedl po celý víkend i Ivo Krampota s překrásným BMW M3, ale na TOP 10 prostě neměl. V sobotním závodě obsadil dvanáctou příčku, pouze 0,6 sekundy za branami absolutní desítky.  V neděli dokonce jedenácté místo a opět 0,6 sekundy za TOP 10. Dvě čtrnáctá místa si domů na Slovensko odváží Tomáš Erdélyi startující s BMW M3 GTR. I přes velmi dobrý potenciál tohoto vozu to v nabité konkurenci nevedlo k vytouženému úspěchu. Shodně dvě patnáctá místa obsadil i Aleš Fučík, který startoval s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Jinak si dobře vedl ve své třídě S1+2000, kdy obsadil dvě druhá místa. I další slovenský jezdec Peter Vahančík obsadil shodně v sobotu i neděli stejné umístění a to šestnáctou příčku. S vozem Mitsubishi Lancer Evo VIII bojoval převážně s Alešem Fučíkem. V neděli s ním prohrál o 0,01 sekundy!  Dvakrát na body do TOP 20 se dostal i Tomáš Bek, startující s Renaultem Clio Sport. V sobotu byl na osmnácté pozici, v neděli na místě devatenáctém. To samé se povedlo i Milanu Boháčovi, který rovněž s vozem Renault Clio Sport se do vytoužené TOP 20 probil. Bylo z toho místo devatenácté a dvacáté.

Velké boje se odehrávaly nejenom v absolutním pořadí, ale i v jednotlivých třídách. Ve třídě S1-1600 zvítězil s velkým přehledem Martin Zimák na Citroenu Saxo VTS. Po oba závodní dny zcela jasně zvítězil a nenechal nikoho na pochybách o svých kvalitách. V sobotním i nedělním závodě obsadil druhé místo Ladislav Ázsóth na dalším saxu. Ale ten to tak jednoduché neměl. V sobotu s velkými problémy porazil v Násedlovicích výborného Antonína Piekarze na Citroenu C2. Jeho náskok byl 1,8 sekundy, ale to jen díky velkým problémům Piekarze na trati. V neděli na třetí místo se dostal slovenský jezdec Ladislav Gáborik s Hondou Civic. Jeho ztráta na druhého Ázsótha byla 0,1 sekundy.

Nejrychlejším z historických automobilů byl v Násedlovicích tradičně Libor Jelínek s BMW 3.5 CSLi, ale až v nedělním závodě. V sobotním byl ještě lepší poprvé letos startující Radovan Táborský s Fiatem 128 A Rallye a to o 0,3 sekundy. Oba dva ovládli i své třídy a to HA1-1300 a HA+1300. Ve slabší třídě se dařilo po oba dny i Lukáši Matuškovi, který s vozem Škoda 120 LS B6 byl vždy druhý.

Třída E1-1400 má letos jednoho favorita a to Jakuba Trnku. Špičkově fungující Suzuki Swift GTi ho přivedl pro další dvě první místa a jeho pozici v celkovém hodnocení této třídy je neotřesitelná. V sobotním i nedělním závodě byl vždy na druhém místě kyjovský Petr Šrahůlek se Škodou 130 RS. Jeho ztráta na prvního Trnku byla velká, ale svedl tvrdý souboj s dalším kyjovským jezdcem a po dva dny třetím Jiřím Pražákem, který startoval s vozem Suzuki Swift GTi. Šrahůlek porazil Pražáka v sobotu o 0,5 sekundy, v neděli o jednu sekundu.

Ve třídě E1-1600 se v sobotním i nedělním závodě strhla obrovská bitva. V sobotu si o 0,7 sekundy vedl nejlépe Roman Štilec s Hondou Civic před Vojtěchem Staňkem na Peugeotu 106. 0,1 sekundy za ním byl na třetím místě Josef Dohnálek jr. s Citronem Saxo VTS. V neděli se pořadí obrátilo a zvítězil Dohnálek, který o 0,3 sekundy porazil Štilce. 0,2 sekundy za ním byl na třetím místě Staněk. Nutno podotknout, že všichni tři jezdci zajížděli velmi výborný časy i v absolutním pořadí.

Sobotní závod ve třídě E2/C-1400 vyhrál Petr Pleša, který startoval premiérově s vozem Jema 630 GT. Porazil druhého Poláka Roberta Steće o 0,5 sekundy. Třetí místo obsadil s větší ztrátou Jan Osladil s Národní formulí Delta II. Nedělní závod již ovládl polský jezdec, který s formulí Intech 010 porazil druhého Osladila a třetího Plešu. Posledně jmenovaný měl technické problémy na trati druhé jízdy. Závod dokončil, ale ve velmi špatném čase.

Dámskou trofej ovládla po dva dny velmi dobře jezdící Rakušanka Melanie Moser na voze KTM X-Bow. Svým konkurentkám nedala šanci a po zásluze zvítězila. Druhé místo obsadila v sobotu i neděli sympatická Slovenka Katarína Fillová, která se v letošní sezóně objevuje s vozem BMW 320i. V sobotním závodě ztrácela na vítěznou Moser jen dvě sekundy, v nedělním závodě byla ztráta již vyšší. V sobotu se na bednu a třetí místo dostala Polka Irena Steć na formuli Polonia. Bohužel, pro poruchu musela z nedělního závodu odstoupit a toho využila Zdenka Kuldová. Ta s vozem Lada Samara obsadila místo třetí.

V Násedlovicích se v rámci seriálu soutěžilo i v IHA Mistrovství Slovenska 2010. Nejlepším jezdcem v obou závodních dnech byl Tomáš Erdélyi s vozem BMW M3 GTR. Ale neměl to určitě jednoduché, protože na trati Slovácký kopec si výborně počínal i druhý v pořadí Peter Vahančík, startující s vozem Mitsubishi Lancer Evo VIII. V sobotu vyhrál Erdélyi o 0,7 sekundy, v neděli o 1,9 sekundy. Svoji kopcovou premiéru při Liqui Moly Berg Cupu si odbyl Viliam Nemčko s vozem Radical SR3 po legendárním Colinu McRae. Ale byla úspěšná jen částečně. V sobotu byl na výborném třetím místě v rámci IHA Mistrovství Slovenska, ale v neděli lehce havaroval a závod nedokončil. V neděli se na stupně vítězů posunul Vladimír Hanuš, který startoval s vozem Mitsubishi Lancer Evo X, ale jeho ztráta na nejlepší dva v pořadí byla již výraznější.

Kvalitativně nejlepší startovní pole v historii Berg Cupu, potěšilo každého, kdo se těchto vydařených závodů zúčastnil. I v úmorném vedru se všichni svých úkolů zhostili na jedničku a i díky jezdcům, kteří předváděli výborné výkony a vzorně spolupracovali s pořadateli, se závody povedly. Další akcí IHA v rámci Liqui Moly Berg Cupu 2010 je závod ve Vsetíně, kde se koná Valašský kopec – Memoriál Miroslav Fajkuse a to 24. – 25. 7. Veškeré informace o seriálu naleznete na webových stránkách www.berg-cup.cz.