Miliontý vůz Sonata byl prodán v roce 1994 a v roce 2007 byla pokořena hranice 4 milionů vozů. O necelé tři roky později přibyl do statistik prodejů modelu Sonata další milion, takže kumulativní prodej nyní již přesáhl pět milionů vozů.

„Mezník pěti milionů prodaných vozů Sonata je dokladem neustálého zlepšování kvality produktů značky Hyundai, jejich technického pokroku a osobitého designu,“ prohlásil Steve S. Yang, prezident a výkonný ředitel společnosti Hyundai Motor. „Na korejském trhu to je nejprodávanější sedan, který nyní usiluje o změnu poměru sil ve svém segmentu také v celosvětovém měřítku.“

Z celkového počtu vyrobených vozů Sonata bylo 2,7 milionu jednotek prodáno v Jižní Koreji a 2,3 milionu oblíbených sedanů nalezlo své zákazníky na zahraničních trzích. Největším trhem pro model Sonata mimo Jižní Koreu byly Spojené státy americké s celkovým prodejem 1,3 milionu vozů. V letošním roce tvoří zahraniční trhy dvě třetiny celkové poptávky po modelu Sonata, což dokládá rostoucí popularitu jeho nejnovější generace v zahraničí.

Pokud bychom zaparkovali všechny prodané vozy Sonata těsně za sebou (celková délka vozu 4820 mm), odpovídala by délka této řady vzdálenosti zpáteční cesty mezi Soulem a New Yorkem (vzdálenost jedním směrem je 11 000 km). Kdybychom vozy naskládali na sebe (celková výška vozu 1470 mm), převýšilo by 5 milionů automobilů Hyundai Sonata přibližně 800krát výšku Mount Everestu (8848 m).

Od uvedení na trh v roce 1985 spatřilo světlo světa již šest generací sedanů Sonata. Aktuální provedení je nejprodávanějším sedanem značky Hyundai a jeho obliba na světových trzích neustále roste. Na náročném americkém trhu přímo konkuruje modelům Toyota Camry a Honda Accord.

První generace modelu Sonata představená v roce 1985 vycházela z vozu střední třídy Stella a byla vybavena dvoulitrovým motorem. Druhá generace Sonaty z roku 1988 byla prvním korejským vozem střední třídy s pohonem předních kol. Třetí generace se stala prvním korejským vozem ve své třídě vybaveným airbagy, zatímco čtvrtou generaci Sonaty z roku 1998 poháněl výkonný motor Delta, který byl kompletně vyvinut s využitím nejmodernější výpočetní techniky.

V roce 2004 představil Hyundai pátou generaci Sonaty zaměřenou na zahraniční trh vozů střední třídy. Jedinečná inovativní konstrukce motoru Theta umožnila této verzi dosahování vynikajících jízdních výkonů, které spolu s nejvyšší úrovní bezpečnosti ve své třídě a luxusní výbavě, přispěly k prodeji více než 1,5 milionu těchto vozů po celém světě.

Šestá a nejnovější generace vozů Sonata (kódový název: YF) byla uvedena na korejský trh v září 2009 a vyznačuje se novým fluidním designem značky Hyundai i vynikajícími parametry výkonného motoru 2.4 Theta GDi. V USA bylo jen v květnu 2010 prodáno 21 195 vozů Sonata, díky čemuž se tato modelová řada objevila v měsíčních statistikách prodeje již podruhé za sebou mezi deseti nejprodávanějšími vozy v USA.

Zcela nová Sonata si vysloužila velmi pozitivní hodnocení od předních motoristických médií. Sonata vyhrála srovnávací test sedanů střední třídy v dubnovém vydání časopisu Car and Driver a v květnu byla vybrána jako nejlepší sedan střední třídy z osmi konkurentů ve srovnávacím testu „rodinných sedanů s cenou do 25 000 dolarů“ organizovaném společně novinami USA Today, internetovým portálem Cars.com a televizním magazínem MotorWeek.

Ještě letos plánuje Hyundai zahájení prodeje nových verzí Sonata Hybrid a Turbo v USA a v roce 2011 hodlá uvést vozy Sonata na čínský a další světové trhy ve snaze dále podpořit svou expanzi v zahraničí.

Zcela nová generace Sonaty, určená pro evropské trhy (nevycházející z americké verze), bude představena na prestižním ženevském autosalonu v březnu 2011. Začátek prodeje je naplánován na květen 2011.