Půl roku po povodních

V obou severočeských krajích sleva, poskytnutá necelé pětistovce zákazníků, vyšplhala přes 1,9 milionu korun, což odpovídá bezplatně odebraným 705 770 kWh elektřiny. V Ústeckém kraji kromě 441 zákazníků z řad domácností využilo nabídku také 26 malých firem, na Liberecku Skupina ČEZ poskytla slevu 17 domácnostem.

„Myslím, že prosperující firma, jakou Skupina ČEZ bezesporu je, musí podpořit své zákazníky, kteří se ocitli vinou přírodní katastrofy v nouzi. Abychom neupřednostňovali nějaké konkrétní skupiny zákazníků, stanovili jsme jasné podmínky pro přiznání tzv. povodňové sazby, kterou mohli využít všichni zákazníci postižení povodní,“ uvedl Igor Šmucr, generální ředitel společnosti ČEZ Zákaznické služby ze Skupiny ČEZ.

Nabídka se týkala jak domácností, tak malých podniků, a byla úzce koordinována se starosty postižených obcí, aby se pomoc dostala skutečně těm nejpotřebnějším. Zákazníci mohli slevu uplatnit na Zákaznické lince Skupiny ČEZ a kontaktních místech společnosti.

Počátkem loňského července postihla povodeň na severu Čech především obce Benešov nad Ploučnicí, Veselé, Hřensko, Horní a Dolní Habartice, Markvartice, Srbská Kamenice, Jánská, Nový Oldřichov na Českolipsku. Voda zničila komunikace, strhala mostky, lidé se nemohli dostat do svých domovů a voda ve studních byla kontaminovaná. Na Děčínsku byl vyhlášen stav nebezpečí.

Mnohem větší škody ovšem napáchala povodeň v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. V obou krajích uplatnilo slevu při platbách za odebranou elektřinu 2027 zákazníků a sleva dosáhla 5,3 milionu korun. Oproti severočeskému regionu byl méně povodní zasažen Plzeňský, Zlínský či Jihočeský kraj. Nárok na slevu zde uplatnily desítky zákazníků.