"V celém světě, ve všech médiích se vše zrychluje a tím pádem i vulgarizuje a zkracuje. Žijeme ve světě, kde je stále očekávána nějaká akce a prostor na jakékoliv sdělení se vytrácí, to je v posledních letech i obrázek všech předvolebních kapaní v České republice," řekl Benda.

Před letošními volbami do Poslanecké sněmovny bude kampaň podle něj převážně negativní. "Jsme v hospodářské krizi a na podzim to nebude lepší. To je ideální nástroj, jak očerňovat protivníka tím, že on situaci nezvládne," vysvětlil poslanec a dodal, že i přesto je pro něj směrodatné v kampani dokázat, kdo je důvěryhodnější, chová se k zemi odpovědněji, a kdo planě slibuje. Příliš prostoru něco vysvětlovat ale nebude, myslí si.

Politická kampaň ODS byla podle něj ještě před minulými volbami seriózní, ale neměla tak zásadní účinek. "Topolánek se pokusil poctivě donutit k sepsání programů, modrých knih i prezentaci, ale zjistilo se, že socialisté si k tomu jen všude napsali mínus a prezentovali to jako negativní kampaň, a přesto získali 30 procent," řekl. Připustil, že neví, zda se dá s nastávajícím trendem negativní heslovité kampaně něco dělat. "Pokusy o to něco sdělovat, rozumně vysvětlovat a být slušný, bohužel už tolik nezabírají. Stejný trend se ovšem promítá do celé politické scény," řekl.

Jedním z řešení je prezentace stran na internetu, kdy by sdělení stran nezprostředkovávala žádná média. "Zde je ovšem kámen úrazu to, že dlouhá sdělení stejně nebude nikdo číst," dodal.