Proti prvním sedmi měsícům loňského roku pivovar utržil o dvě procenta více, a to 166 milionů korun, uvařil ale o procento méně piva. „Současně jsme ale prodali 31500 hektolitrů limonád a 7375 litrů pálenky,“ upozornil Pavlík.

Důvody dobrého ekonomického vývoje spatřuje ředitel v zajištění exportu do východních zemí, zejména do Číny. V záři pivovar navíc zahájí export do Vietnamu, připravuje také export na Ukrajinu a do Ruska. „Na českém trhu se pozitivně projevil intenzivní rozvoj vlastní prodejní sítě. Dnes už máme 17 specializovaných prodejen, kde zajišťujeme od 8 až 14procentní prodeje v jednotlivých sortimentech,“ sdělil Pavlík s tím, že bohatost sortimentu a nepřijatelné podmínky supermarketů pivovaru neumožňují prodávat v těchto řetězcích, neboť pro malé prodejce je obojí likvidující.

Černohorský pivovar patří s jednoprocentním podílem na českém trhu k největším z malých pivovarů v zemi. V roce 2008 uvařil 162 tisíc hektolitrů piva, což je zhruba stejně jako o rok dříve, obrat ale zvedl o 10,4 procenta na 253,5 milionu korun. Zhruba desetina jeho produkce je určena na export. Mezi největší odbytiště černohorského piva patří Slovensko, Černá Hora, Čína, Chorvatsko, Itálie, Gruzie, Německo, Lotyško nebo Estonsko.