Šedivec: Na Kopné jste se moc nesvezli. Pročpak to?
Jakub: Na RZ 4 nám prasknul řemen, pohánějící alternátor a servo. Po zjištění závady jsme chtěli pokračovat, ale rozsvítila se kontrolka mazání, což se občas stává (nějaký šotek v elektroinstalaci), a protože jsem nevěděl, zda prasklý řemen nenapáchal ještě nějaké škody, rozhodli jsme se nepokračovat.
Pavel, Jakubův otec se svojí Fábií naopak dojel druhý, takže alespoň částečná spokojenost snad v týmu byla?
Pavel: Určitě, nám všechno fungovalo ok. Díky kolegiální pomoci týmu p. Srba jsme ještě večer nasadili Polu nový řemen, a pak jsme se oba s Jakubem parádně povozili v neděli na Rally show v Hradci Králové.
Když jsme u té Rally show, jaké to vlastně bylo? Letos jsem nebyl, tak snad příští rok. Stojí to za tu cestu?
Jirka: Rally show za návštěvu určitě stála. Oproti loňsku se zlepšila jak organizace, tak jezdecké obsazení i doprovodný program. Nějaké chybky sice stále zůstaly, celkově je však třeba hodnotit akci jako vydařenou, a to i díky počasí, které zůstalo navzdory předpovědím po celý den slunečné. Pro nás bylo příjemné představit se na domácí půdě před tak bohatou diváckou kulisou, prezentovat naše sponzory a povozit přátele, kamarády i rodinné příslušníky, kteří nás v našem závodění během celého roku podporují.
Horácká rally vám měla spravit chuť po Kopné, ale nebyly nějaké problémy už cestou na start?
Jakub: No, byly. Už při přejezdu ze servisu na rampu nám na semaforech zhasnul motor, nešlo nastartovat a tak musel Jirka Polo roztlačit, ještě že má takovou sílu. Před rampou jsme ještě přezouvali a spravovali svléknutou manžetu z poloosy.
Jirka: Cestou na start jsme uskutečnili neplánovaný test nového druh hybridního pohonu. Spalovací motor doplněný nikoli elektromotorem, nýbrž spolujezdcem, který se zapojuje při rozjezdech, tedy v situaci, kdy motor běžně produkuje nejvíce škodlivin. Po překonání křižovatky naskočí motor, naskočí i spolujezdec a může se pokračovat na další křižovatku. :-D
Všichni mluvili o pneumatikové loterii. Vy jste ráno obuli jaké gumy?
Jakub: Co se týče volby pneumatik, my máme oproti ostatním velkou výhodu – tátu. Nepamatuji, že by se někdy ohledně pneumatik mýlil, a tak, ačkoliv jsme vyráželi na suchých, jsme sebou měli dvě mokré v rezervě. Před startem jsme předek přezuli.
Na třetí RZ, která byla pro vás vlastně první ostrou, jste nabrali dost velkou ztrátu. Co se stalo?
Jakub: No, po dvou zrušených RZ jsme byli už natěšení a v prvním vracáku jsme nedobrzdili a jeli rovně, nic se nestalo, jen nám zhasl motor a nemohli jsme nastartovat. Po pár minutách se naštěstí startér umoudřil a mohli jsme tak pokračovat.
Jirka: Kdyby motor naskočil hned, ztratili bychom tak deset vteřin. To se bohužel nestalo a nabrali jsme ztrátu skoro tři minuty… Zpětně to, i vzhledem k následně dosahovaným časům, samozřejmě zamrzí, ale hlavní bylo, že jsme neublížili autu a mohli pokračovat až do cíle.
V dalších zkouškách jste s ostatními kolegy ve třídě nejenom drželi krok, ale dvě RZ i vyhráli. Vypadá to, že se vám jelo dobře.
Jakub: S tak velkou ztrátou jsme jeli už v pohodě, rozhodně ne pomalu, ale velmi jsme si jízdu užívali. Takhle jsem si neodpustil potáhnout za ručku v každé trochu prudší zatáčce bez ohledu na časovou ztrátu. Prostě jsme se pěkně svezli.
Jirka: Musím potvrdit, že jsme si jízdu opravdu užívali. Tolik zatáček na ručku jsme loni neprojeli za celou sezonu. ;-)
Nakonec jste přece jenom dostali pohár za třetí místo. Líbilo se vám na vysočině?
Jakub: Pohár jsme dostali jen proto, že nás ve třídě už víc nejelo. Třebíč je nesmírně rychlá a styl RZ vesnice-letiště-vesnice rád nemám. Naštěstí se trať náročnými podmínkami zpomalila a byla hodně uklouzaná, to se mi líbí.
Jirka: Na Vysočině se nám líbilo hlavně díky tomu, že jsme se pěkně svezli a po odstoupení na Kopné se dostali až na cílovou rampu. Méně příjemný už byl formát soutěže s dlouhými přejezdy mezi jednotlivými vložkami. Soutěž tak postrádala spád, což bylo ještě umocněno zrušením celkem tří zkoušek pro posádky ze zadní části pole. Než jsme se dostali na start prvního opravdu měřeného testu, měli jsme za sebou skoro osmdesát kilometrů přejezdů…
Snad všechna závodní auta mají při dešti strašně zamlžená okna. Co s tím děláte? Má spolujezdec v ruce stěrku? :-P
Jakub: Tohle Polo je snad první auto kam neteče a má funkční ventilátor topení. Ovšem za extrémních podmínek má Jirka v záloze tajnou zbraň.
Jirka: Po loňských Prachaticích, které jsme navzdory mojí obětavé (leč marné) práci se stěrkou projeli na deseticentimetrový průhled u spodního okraje předního okna, mám pro podobné situace v záloze tajnou “chemickou” zbraň. 8-O Díky ní a funkčnímu ventilátoru jsme měli po celou soutěž výhled takřka perfektní. Jelikož na mě v tomhle autě neprší, ani nemám pod nohama deset čísel vody, užíval jsem si i přes venkovní vytrvalý déšť naprosto komfortní jízdu. 8-)
Tentokrát auto fungovalo bez problémů?
Jakub: Do prvního servisu trochu zlobilo, ale kluci mu domluvili a bylo vše OK. Jen ke konci soutěže se nám na šotolině vytrhl držák motoru, měli jsme štěstí, že se nám podařilo bez problémů dojet.
Jirka: Kde se nechtělo autu vlastní silou, tam jsem přišel ke slovu já. ;-) Po prvním servisu už ale bylo všechno v pořádku. Musíme poděkovat Pavlovi a mechanikům Tapírovi, Jeníkovi a Petrovi, kteří si v deštivém počasí užili svoje. O auto se však v servisu starali perfektně!
Co příště, Krkonoše? Probíhá už příprava?
Pavel: V podstatě je vše připraveno. Počasí přichystat nedokážeme, tak se jen děsím, jaká budou vedra…
Láká vás Barum rally?
Jakub: Láká. Barumka a rally to je asi jako Nová Paka a autokros.(Kdo nejel Paku, nejel autokros.)
Jirka: Lákají nás všechny velké soutěže s dlouhými zkouškami. Barum rally je největším podnikem a svátkem rally u nás a těžko hledat soutěžáka, který by na ní nechtěl startovat.
Jakub a Jirka: Závěrem bychom rádi poděkovali všem partnerům, kteří naši posádku v účasti na soutěžích podporují. Zvláštní poděkování pak patří Pavlovi, bez jehož podpory a osobní obětavosti bychom se jinak nemohli tomuto krásnému, avšak nákladnému a časově náročnému sportu věnovat. Posíláme rovněž přání brzkého uzdravení soutěžáckému kamarádovi a obětavému pomocníkovi Luboši Pickovi do Sobotky.