"Například angličtinu lze děti nechat procvičit přímo na zahraniční dovolené. Konverzovat s nimi může i rodič, ale velmi lehce a zvolna. Slovíčka lze zase osvěžit tím, že dítě jednoduše necháme pojmenovávat věci okolo sebe," popsal Brančík.

Stresovat dítě systematickou předškolní přípravou nemá podle něj smysl. "Jako je čas k učení, je i čas prázdnin. Obojí by se mělo dodržovat," dodal brněnský psycholog.

S jeho názorem souhlasí i psychoterapeut Jan Kulhánek. "Pokud dítě nemá s prospěchem vážnější problémy a školní docházku i přípravu zvládá samostatně, nevidím důvod pro učení o prázdninách," uvedl Kulhánek. Dodal, že zvládáním školy ani zdaleka nemyslí stav, kdy je dítě jedničkářem. Při hodnocení je potřeba se opřít vždy o věk dítěte i to, jaký ročník a stupeň dítě navštěvuje.

O prázdninách by si podle Kulhánka mělo dítě především důsledně odpočinout od školního prostředí, které na něj klade velmi vysoké nároky. "Prázdninovou přípravu do školy bych tedy smrskl do posledního týdne až 14 dnů, a to spíše formou pomalého zvykání si například na ranní vstávání," uzavřel Kulhánek.