"Spotem a vůbec celou kampaní chceme podpořit vnímání festivalu jako jedné z nejprestižnějších kulturních akcí u nás, s inspirativní dramaturgií, jako místo setkávání milovníků divadla, profesionálních divadelníků i umělců z jiných uměleckých oborů," uvedl ředitel reklamní agentury Chapiteau Milan Němeček. Chapiteau stojí za vznikem netradiční koncepce, která nakonec vyústila ve tři rozdílné verze spotů.

Svoji tvář k propagaci festivalu Divadlo propůjčili Josef Abrhám, Simona Babčáková, Aleš Březina, Soňa Červená, Martin Dejdar, Vojtěch Dyk, Anna Geislerová, Václav Havel, Ondřej Havelka, Eva Holubová, Michal Horáček, Martha Issová, Daniela Kolářová, Miroslav Krobot, Jiří Lábus, Jiří Langmajer, Ondřej Sokol, Olga Sommerová, Jiří Suchý, Zdeněk Svěrák, Daniel Špinar a Ivan Trojan.

Režie se ujal Jakub Sommer, který spolupracoval s kameramanem Viktorem Smutným, střihačem Emilem Pawingerem, producentem Vítkem Procházkou a hudbu složil Dominik Renč. "Všechny osobnosti i tvůrci na spotu pracovali za symbolické honoráře, vedeni snahou podpořit dobrou věc. Za to jim patří náš velký dík," uvedl manažer projektu Zdeněk Pánek. Spoty mohou diváci zhlédnout v České televizi, která je hlavním mediálním partnerem festivalu.

Již 17. ročník mezinárodního festivalu Divadlo, který proběhne od 9. do 17. září 2009 v Plzni, nabídne setkání především s tvorbou významných mladých středoevropských režisérů. Do Plzně se sjedou divadla z Maďarska, Polska, Slovenska, Rumunska, Libanonu a samozřejmě nebudou chybět ani domácí divadelní soubory.

V rámci festivalu proběhnou doprovodné programy jako například výstava fotografií. Všechna zahraniční představení budou uvedena s českými titulky nebo se simultánním tlumočením. Vstupenky budou v prodeji od 24. srpna 2009.