Na pomyslný trůn vyšplhal po zásluze absolutní vítěz obou dnů Petr Vítek se sportovním prototypem Osella PA20. V sobotu i v neděli mu byl převážně soupeřem vedoucí jezdec seriálu Marek Rybníček s Mitsubishi Colt Evo 550. První den byl náskok vítězného Vítka 2,7 sekundy, druhý den pouze 0,5 sekundy. Třetí místo po sobotních jízdách bral Michal Novický s Reynardem 032 F3, ale nedělní závod se mu již nepodařilo dokončit. Toho v neděli po velkém boji využil Miloš Zmeškal s Reynardem 97D F3000, který byl v sobotu čtvrtý za Novickým. O 0,5 sekuny za Zmeškalem skončil v neděli s Opelem Lotus Aleš Mlejnek, který si tak upevnil druhé místo v celkovém hodnocení KW Berg-Trophy 2009. Pavel Ulman startující se 450 "koňovým" BMW M3 obsadil sobotní páté místo, ale v neděli klesl na místo šesté. Toto výborné umístění mu v neděli "sebral" Vladimír Vitver, který skvěle ovládá svůj Lotus WR-9. Tento jezdec BP Autosport Bruntál porazil Ulmana o 0,9 sekundy.

Třídu S-2000 vyhrál po oba dny Martin Čábela s velmi rychlou Hondou Integrou Type R. V sobotu porazil výborně jedoucího slováka Tomáše Horáka, který až na místo třetí odsunul Jana Čermáka. Čábela zvítězil zcela jasně i v neděli, ale na druhé místo se po velkém boji prokousal Čermák, startující s vozem VW Golf III, který porazil třetího Horáka o 0,26 sekund. Horák s vozem Honda Civic Type R a jeho výkony, byly velkým překvapením celého víkendu.

Ve skupině historických automobilů zvítězil nováček seriálu, domácí jezdec Lukáš Tomeček s vozem VW Golf I. O 2,6 sekundy porazil Michala Mourala, startující na voze téže značky. Třetí místo obsadil Radovan Táborský s pěkným Fiatem 128 A Rally. V neděli vítězný Tomeček pro poruchu vozu nestartoval a tak se rozpoutala bitva mezi Mouralem a Táborským. Šťastnější o 0,2 sekundy byl Moural. Třetí místo vybojoval Martin Prosecký s vozem Porsche 911, který nechal za sebou čtvrtého Libora Jelínka o pouhé 0,24 sekundy. Jelínek startoval s nádherným vozem BMW 3,0 CSL.

Třída E1-1600 má jasného suveréna letošní sezóny v podobě Josefa Dohnálka jr. Jeho výborně připravený Citroen Saxo VTS si poradil se soupeři i ve Šternberku a po oba závodní dny vyhrál. Za ním se odehrával velký souboj dalších jezdců o každé umístění. V sobotu byl druhý Jaroslav Fikota jr. s Hondou CRX II a třetí Michal Kretz, startující za Berg-Trophy Team s vozem Honda Civic VTi. V neděli byl druhý již Petr Krejza, který s vozem Honda Civic, porazil třetího v pořadí Fikotu o 0,5 sekundy.

Královská třída E1+2000 měla na startu neuvěřitelnou konkurenci 17 jezdců! Se všemi si jak jinak poradil Marek Rybníček, startující za Liqui Moly Komvet Team s vozem Mitsubishi Colt Evo 550. Sobotní i nedělní druhé místo patřilo vždy výbornému Pavlu Ulmanovi, který s vozem BMW M3 si vcelku s přehledem své soupeře uhlídal. V sobotu bral třetí místo a na bronzový stupínek vystoupil šternberský jezdec Jiří Sedláček, startující s BMW M3 SŠ 09. V neděli se mu již tak nevedlo a tak třetí místo obsadil Roman Bubla s vozem Mitsubishi Lancer Evo VI. Bubla se v sobotu ve výsledkové listině pro kolizi se svodidly neprosadil, ale v neděli si již vše vynahradil.

Pro pořadatelský sbor International Hill Climb Association bylo pořádání závodu ve Šternberku tvrdým oříškem, ale až na pár zádrhelů závody probíhaly ke spokojenosti všech jezdců. Stínem je havárie pilota Dallary F3 Filipa Zelenského, který nezvládl výjezd z rychlé zatáčky a skončil mimo trať. Auto je zcela zničené, ale jezdec je naštěstí jen lehce zraněn a v péči lékařů. Dalším podnikem KW Berg-Trophy je závod ve Vrbně pod Pradědem (15. - 16. 8.). Veškeré informace o závodech a celém seriálu naleznete na webových stránkách www.berg-trophy.cz.