Podle policejních statistik je letošní počet mrtvých o 23 osob nižší než ve stejném období loňského roku. Při pěti stech nehod pak policisté zaznamenali u účastníků alkohol. I v tomto ukazateli se počet osob, které řídily vůz pod vlivem alkoholu, zlepšil. Ve stejném období roku 2008 bylo totiž zjištěno 667 případů.

V první polovině letošního roku policisté evidují na zabezpečených, ale také nezabezpečených železničních přejezdech celkem 207 nehod, při nichž zemřelo 11 osob, a to ve všech případech po srážce s vlakem. Těžce zraněno bylo 26 lidí a lehce 45 osob. Usmrcen byl i jeden cyklista a těžce zraněn chodec.

Mezi nejčastější příčiny dopravních nehod na přejezdech patří nerespektování výstražného světelného zařízení, podjíždění sklápějících se závor či nevěnování se řízení. Řidiči by neměli zapomínat na to, že brzdná dráha vlaku je několikanásobně větší než u osobního vozidla a strojvedoucí tak krizovou situaci řeší daleko složitěji než řidič automobilu.

V České republice je celkem evidováno 8 296 železničních přejezdů. Více než 4600 jich je zabezpečeno výstražným křížem, ostatní světelnou signalizací se závorami a nebo bez nich. Téměř na devíti set z nich byla od začátku roku také snížena rychlost. V počtu nehod na 1000 kilometrů tratí je mezi evropskými státy nejhorší Slovinsko, následováno Slovenskem, Rakouskem a Českou republikou. Naopak mezi nejméně problémové státy se řadí Velká Británie a Dánsko.