Představitelé obcí, kterých se to prozatím dotklo, protestují. Jak uvedl pro agenturu Mediafax starosta Milovic Zdeněk Bárta, (SNK-ED), se stížností se obrátil na vedení ČD i jihočeského hejtmana.

„Zaslal jsem dopis na České dráhy, ale i vedení kraje panu hejtmanovi. Čekám, co s tím kdo udělá, ale dráhy už odpověděly, že si můžeme budovu nádraží koupit nebo pronajmout,“ řekl Bárta.

Obec ale nemá finanční prostředky na provoz nádraží. „Je to neuvěřitelné, protože ruší provoz čekárny, která funguje přes 130 let,“ diví se starosta.

Stejný problém se týká i Čimelic, a Vráže. V Čížové by měla být čekárna uzavřena za několik týdnů. „Uzavírání čekáren je součástí modernizaci tratí, která se týká celé republiky. Pochopitelně, že důvodem jsou i úsporná opatření,“ uvedla jihočeská mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

„To se opravdu vracíme snad o víc jak století zpět. Dráhy chtějí, aby lidé jezdili vlakem a nezajistí jim ani základní potřeby, jako je čekárna nebo toalety,“ dodal starosta Milovic Zdeněk Bárta.

Podle něj ČD investují miliardy korun do rekonstrukcí hlavních nádraží ať už v Praze nebo v Českých Budějovicích a malá nádraží jdou stranou. S uzavíráním čekáren a tak vlastně rušením některých nádraží začaly ČD proto, že přecházejí na systém dálkově řízené dopravy. Železniční doprava bude na Písecku ovládána ze středočeské Březnice, proto společnost nebude potřebovat mít na některých místech své lidi. Dráhy si slibují od těchto opatření výrazné spory.

Podle starostů jde ale o špatný přístup. Jako například v Čížové na Písecku, kde se uzavření čekárny teprve plánuje. Staví tu většina rychlíků, ale lidé budou muset čekat na vlaky v jakémkoli počasí venku. „Obzvlášť, když mají často dráhy zpoždění a to mnohdy i hodinu, bude to opravdu špatné cestování,“ dodala jedna z obyvatelek.