Částka, kterou chtějí radní uvolnit z přebytku loňského hospodaření, bude použita na výstavbu druhého vestibulu a výtahů. "Vzhledem k technickým možnostem bude nástupiště této stanice spojeno s povrchem a vyústěním do ulice M. D. Rettigové dvěma na sebe navazujícími dvojicemi osobních výtahů," popsal budoucí podobu metra na Národní třídě primátor Pavel Bém (ODS).

Celkové náklady na úpravy stanice na Národní třídě by se podle odhadů magistrátu měly vyšplhat na 186 milionů korun.

Pražské metro má celkem 57 stanic, bezbariérový přístup je přitom zajištěn do 35 z nich. Do tří stanic se navíc vozíčkáři dostanou pouze za pomoci proškoleného doprovodu. V případě stanic, které byly zprovozněny počínaje devadesátými léty minulého století, jsou bezbariérové přístupy samozřejmou součástí stavby. U dříve zprovozněných stanic se pak budují dodatečně. Kvůli složitému technickému řešení to však není možné u všech. Zatím poslední stanicí, která prošla stavebními úpravami, díky kterým se do jejích útrob dostanou i lidé na vozíčku, byla v prosinci roku 2006 stanice Florenc.