"Přes datové schránky bude možné odesílat a přijímat zprávy, zjišťovat stavy odeslaných zpráv, přijímat doklady o dodání a doručení či ověřovat, zda má adresát datovou schránku," shrnul funkce datových stránek náměstek ministra vnitra Zdeněk Zajíček. Na základě zřízení datových schránek bude ministerstvo vědět, kolik je úřadů, jaké jsou to úřady a jaké kompetence mají.

"Konečně můžeme začít hodnotit, zda se veřejná správa v České republice dělá efektivně a kvalitně. Díky datovým schránkám a základním registrům budeme mít komplexní přehled o české byrokracii," uvedl Zajíček.

Za dva týdny fungování projektu podle statistiky ministerstva bylo odesláno 387 451 obálek s přístupovými údaji pro žadatele, mezi kterými bylo 7394 orgánů veřejné moci, 465 notářů, 125 exekutorů a 376 592 právnických osob. Do 14. července bylo aktivováno 1996 datových schránek.