"Poslední víkend se z hlediska motorkářů zařadil mezi nejtragičtější za posledních pět let," konstatoval Tesařík s tím, že alarmující je statistika z hlediska věku obětí nehod. Za první pololetí letošního roku zahynuly na českých silnicích a dálnicích 34 řidiči motorek, nejčastěji v kategorii od 18 do 34 let (celkem 20 mrtvých).

Příčiny dopravních nehod zůstávají podle Tesaříka stále stejné: "Překračování rychlostních limitů s nezvládnutím motocyklu a nesprávné předjíždění." Dokládá to příklady z právě uplynulého víkendu, kdy se většina nehod odehrála podle stejného schématu - vysoká rychlost a nezvládnutí průjezdu zatáčkou. "Při zatáčce doprava vyjetí do protisměru a kolize s protijedoucím vozidlem. U levotočivé zatáčky motocyklista opouští komunikaci a následuje kolize s pevnou překážkou v podobě stromu, zdi, skály a podobně," shrnul nehody Tesařík.

Velmi často se podle Tesaříka motocyklisté stávají obětí chyb řidičů dvoustopých vozidel. "Na našich silnicích panuje dlouhodobá averze mezi řidiči dvoustopých a jednostopých motorových vozidel," konstatoval Tesařík. Policie proto apeluje právě na řidiče automobilů, aby si uvědomili, že motorkáři jsou v případě střetu daleko zranitelnější. "V roce 2008 zahynuli 123 řidiči a spolujezdci jednostopých vozidel. Vlastní vinou zemřeli 73 z nich, ostatní jdou na vrub ostatních účastníků silničního provozu, především řidičů automobilů," uzavřel Tesařík.