"Přestože provoz vlaků velmi silně ovlivnily povodně a nehoda nákladního vlaku OKD Doprava v Olomouci, bylo plnění jízdního řádu v letošním červnu přibližně o 2,5 procenta lepší než v loňském roce," doplnil Šťáhlavský.

Povodně na Moravě a ve Slezsku krátkodobě přerušily provoz na mnoha tratích a některé z nich vážně poškodily. Více než 19 hodin byl podle informací Drah přerušen i provoz na železničním koridoru z Hranic na Moravě do Ostravy.

"Tato událost narušila jízdu desítek osobních spojů, řada vlaků byla odřeknuta nebo musely být v části trasy nahrazeny autobusy. I po obnovení dopravy trvalo mnoho omezení a ještě ani dnes není postižený úsek plně v provozu. Mezi Polomem a Suchdolem nad Odrou je stále zajištěn provoz jen po jedné koleji," uvedl Šťáhlavský.

Nehoda soukromého nákladního vlaku společnosti OKD Doprava se stala v Olomouci na hlavním nádraží 22. června. Byl kvůli ní přerušen provoz na hlavní trati z Olomouce do Přerova a vlaky byly odkláněny po náhradních trasách, nebo byly nahrazeny autobusy. Tato téměř 10hodinová mimořádná výluka se dotkla celkem 68 souprav.

Počasí a stavební činnost ovlivnila 25 procent zpoždění, ve více než 40 procentech případů jde zpoždění na vrub závad na tratích, signalizaci a trakčním vedení. Závady na vozech a lokomotivách má na svědomí zpoždění v méně než 10 procentech.