Vláda tak chce s Kapschem uzavřít první fázi elektronického mýtného. "Když byl systém předáván, měl nedodělky," řekl agentuře Karel Hanzelka, mluvčí MD. Podle Hanzelky odborníci odhadli sumu, kterou by měl z nedostatky Kapsch státu vrátit na 121 milionů korun. "Dalších 50 milionů je pak sleva, na které jsme se s Kapschem dohodli již před stavbou," vysvětlil Hanzelka.

Ministerstvo dopravy navrhuje, aby částka byla odečtena ze splátek, které stát Kapschi za mýtný systém stále platí.

Podle Hanzelky odborníci nalezli mimo jiné nedostatky na některých mýtných branách. Ty totiž nebyly napojeny na elektrické přípojky, ale na naftové agregáty.

Stát uzavřel s firmou Kapsch smlouvu na výstavbu mýtných bran na 900kilometrovém úseku dálnic a 1 100 kilometrech silnic první třídy. Úsek zpoplatněných silnic první třídy se ale nakonec snížil na 200 kilometrů. Kapsch se proto zavázal, že jako náhradu za nedostavěné kilometry postaví systém na dalších úsecích dálnic.