PRAHA - KSČM chce v předvolebním klání oslovit především mladší generaci. Komunisté hodlají více využívat internet a sítě Facebook. "Někteří naši mladí kandidáti je ostatně používají již nyní," uvedla místopředsedkyně.

Komunisté mají na Facebooku vlastní stránku, která má více než 140 členů převážně z řad mladé generace. Osobní profily mají například předseda strany Vojtěch Filip či europoslanec Miloslav Ransdorf. Strana se pyšní tím, že bude mít na kandidátce nejmladšího lídra, osmadvacetiletou poslankyni Kateřinu Konečnou, která kandiduje v Moravskoslezském kraji.

V předvolebním boji bude KSČM nejvíce sázet na osobní kontakt s lidmi. "Největší důraz soustředíme na působení našich kandidátů přímo mezi lidmi. To tvoří největší podíl v naší kampani," sdělila Žežulková. Občané budou moci také během diskusí podle místopředsedkyně ovlivnit politický program KSČM. "Již podruhé jsme totiž schválili náš program jako otevřený dokument, který budeme doplňovat o poznatky od občanů," prohlásila.

Tvrdí, že nepovedou negativní politickou kampaň, která provázela předvolební klání některých stran před volbami do Evropského parlamentu (EP). "Kritice našich soupeřů se však vyhýbat nebudeme," prohlásila Žežulková.

Letos se předvolební klání obejde bez masivní podpory billboardů. „Billboardovou kampaň vnímáme jen jako dílčí doplněk, používáme je v omezené míře. Nejen při kampani do Evropského parlamentu, ale již dříve se opakovaně ukázalo, že samotné billboardy nikomu k vítězství nestačí," uvedla.

Politická kampaň by podle ní také neměla přerůst v show. Velké koncerty nebo podobné akce neplánují. Přesto Žežulková nevyloučila, že nějaké známé osobnosti na mítincích KSČM občané uvidí. "Pokud jde o umělce, kteří budou vystupovat na našich akcích, jejich jména si ale zatím necháme pro sebe," uzavřela.