Antikrist vzbudil rozporuplné reakce již během svého premiérového uvedení na festivalu v Cannes, kde oprávněně patřil k nejdiskutovanějším snímkům jeho letošního ročníku. Von Trierův film na sebe však pozornost neupoutal autorskou kvalitou, ale spíše scénami, které pro mnohé diváky překračují mez snesitelnosti.

Kontroverzní pojetí Antikrista je zřejmé již ze zpomaleně nasnímaného prologu, v němž se rodičovský pár oddává sexu, zatímco jeho dítě vypadne z okna. Film je dále členěn do čtyř epizod s názvy Zármutek, Bolest, Zoufalství a Tři žebráci. Poslední z nich představuje zvířata srnku, lišku a havrana, která mají v příběhu symbolický význam.

Von Trier se zaměřuje na hlavní hrdinku, která se na rozdíl od svého muže není ochotna se ztrátou dítěte vypořádat. Její manžel využije své psychoterapeutické zkušenosti a snaží se definovat strach hluboce zakořeněný v mysli své ženy. Aby se dostal k podstatě jejího traumatu, odjede společně s ní do opuštěné chaty uprostřed lesů, kde společně sdílí svůj zármutek.

Okolní příroda je však podle ženy satanovým chrámem a ovládá její mysl. Ve chvílích, kdy se hodlá bránit sexuálnímu chtíči, neváhá brutálně trýznit svého muže a nakonec i sebe. Zvláštní pozornost je v tomto případě věnovaná pohlavním orgánům, jejichž mučení se na plátně objevuje v detailních záběrech.

V převážné většině filmu se vyskytují pouze herci Willem Dafoe a Charlotte Gainsbourgová. Představitelka depresí zmítané ženy byla za svůj odvážný výkon oceněna v Cannes.

Do české distribuce kontroverzní Antikrist dorazí 22. října letošního roku.