Anděl u moře (Un ange à la mer) – Belgie, Kanada
Režie: Frédéric Dumont

Celovečerní debut režiséra Frédérica Dumonta sleduje dvanáctiletého Louise, který si užívá bezstarostné dětství na marockém pobřeží. Jeho život se však zdá být idylický pouze do chvíle, než mu otec sdělí informaci o své psychické poruše, která Louise připraví o jeho dětskou nevinnost.

Psychologické drama Anděl u moře v Karlových Varech společně s režisérem Dumontem uvede i představitel hlavní role Martin Nissen.

Bez konce (Nije kraj) – Chorvatsko, Srbsko
Režie: Vinko Brešan

Balkánská komedie Bez konce festivalovou soutěž zpestří bizarním příběhem Roma Djura, který se živí jako pornoherec. Ten svým sarkastickým pohledem sleduje osud válečného veterána Martina, který se při natáčení erotické verze pohádky O červené Karkulce zamiluje do představitelky hlavní role, Desy. Přestože jí nabízí plnohodnotný vztah, Desiny emoce jsou příliš poznamenány prací v porno průmyslu. Všichni hrdinové jsou navíc ovlivněni konfliktem, který před lety rozdělil Jugoslávii.

Vinko Brešan se do Karlových Varů vrací po devíti letech, kdy jeho snímek Duch maršála Tita na festivalu získal cenu za nejlepší režii.

Černá ovce (Oveja negra) – Mexiko
Režie: Humberto Hinojosa Ozcáriz

Mexický příspěvek soutěžní sekce karlovarského festivalu diváky zavede na ranč, kde José a Kambia pečují o ovce. Oba chlapci by rádi unikli svému neradostnému osudu a prodejem ovcí na mexicko-americké hranici by si chtěli zajistit lepší budoucnost. V patách jim však neustále je syn majitele ranče, který se snaží jejich plány za každou cenu znemožnit.

Černá ovce je celovečerním debutem nadějného mexického filmaře Huberta Hinjosy Ozcárize.

Duše Paula Giamattiho (Cold Souls) – USA
Režie: Sophie Barthesová

Debutující americká režisérka Sophie Barthesová natočila komedii se sci-fi prvkem, v níž hlavní roli svěřila Paulu Giamattimu. Ten zde ztvárnil slavného herce, který se nachází v období existencionální krize. Východisko z neřešitelné situace mu nabízí tajemná společnost zajišťující dočasné zmrazení duše. Giamatti si sice uleví od duševních problémů, jeho život ovšem záhy doprovázejí bizarní situace.

Dvacet (Bist) – Írán
Režie: Abdolreza Kahani

Název íránského soutěžního snímku Dvacet odkazuje na počet dní, které zbývají do uzavření neprosperující jídelny, v níž se převážně konají smuteční hostiny. Pětice zaměstnanců se však nechce s osudem stravovacího zařízení smířit a jeho uzavření se pokusí vlastními silami zabránit. Obyčejná restaurace se tak v podání Abdolrezy Kahaniho stává podobenstvím o celé íránské společnosti plné svérázných postav.

Himálaj (Barami memounen got, Himalalaya) – Jižní Korea, Francie
Režie: Jeon Soo-ill

Hlavním hrdinou komorního dramatu Himálaj je postarší úředník, jehož strastiplná cesta zavede do zapadlé vesnice v Nepálu. Muž v novém prostředí objevuje nepoznané emoce a proniká do podstaty zdejší nehostinné krajiny. Ústřední postavu ve filmu Himálaj ztvárnil Choi Min-sik, který je známý z formálně nápaditých snímků Oldboy a Nebohá paní Pomsta režiséra Chan-Wook Parka.

Nejsem tvůj přítel (Nem vagyok a barátod) – Maďarsko
Režie: György Pálfi

Maďarský režisér György Pálfi na sebe na světových festivalech upozornil již experimentálním debutem Škyt i zvráceným snímkem Taxidermia. Ve svém nejnovějším počinu Nejsem tvůj přítel se zaměřuje na disfunkční mezilidské vztahy, které podle něj vznikají již v útlém dětství. Hrdiny filmu jsou obyvatelé současné Budapešti, které spojují vzájemné tužby, nenaplněné emoce i citová závislost.

Pálfi film Nejsem tvůj přítel natočil jako experiment na základě improvizace celého štábu i amatérských herců.

Pokoj v duši – Slovensko
Režie: Vladimír Balko

Snímek slovenského režiséra Vladimíra Balka vypráví o muži, který se po propuštění z vězení snaží o návrat do běžného života. Okolí jej však stále soudí podle jeho minulosti a hlavní hrdina se tak vydává za svým někdejším kamarádem, po jehož boku prožívá vnitřní drama.

Vladimír Balko Pokoj v duši natočil podle scénáře Jiřího Křižana, který je autorem předlohy k oceňovanému česko-polskému snímku Je třeba zabít Sekala. Film autenticky zachycuje slovenský venkov a zdejší romskou komunitu.

Potlesk (Applause) – Dánsko
Režie: Martin Pieter Zandvliet

Hlavní hrdinkou dánského filmu Potlesk je herečka Thea, která bojuje se závislostí na alkoholu. Tato slabost ji připravila o spokojené manželství a znemožnila jí výchovou dvou synů. Režisér Zandvliet herečku sleduje ve chvíli, kdy se po odvykací léčbě snaží získat zpět vše, co kvůli své slabosti ztratila. V rodině však již její místo zastoupila jiná žena.

Sviňky (Świnki) – Polsko
Režie: Robert Gliński

Polský režisér Robert Gliński se soutěžní sekce karlovarského festivalu zúčastnil již v roce 2001 se sociálním dramatem Ahoj, Terezko, které mu zajistilo Zvláštní cenu poroty. Jeho nejnovější snímek se odehrává v polsko-německém pohraničí, v němž řeka odděluje svět chudoby a blahobytu. Polák Tomek si chce zajistit lepší finanční podmínky, a spojí se tak s pasákem, který místní chlapce dohazuje německým klientům. Jeho rozhodnutí je důsledkem bezvýchodné sociální situace, v níž zanikají tradiční lidské hodnoty.

Villa Amalia – Francie
Režie: Benoit Jacquot

Drama Villa Amalia vypráví o Ann, která se po odhalení nevěry svého partnera rozhodne kompletně skoncovat se svým dosavadním životem. Hlavní hrdinka se zbaví všech věcí, které ji pojí s minulostí a útěchu hledá u svého kamaráda z mládí Georgese. V Itálii poté nachází opuštěný dům u moře, který představuje symbol jejího nového začátku.

Francouzský film Villa Amalia v Karlových Varech doprovodí herečka Isabelle Huppertová, která na festivalu převezme Křišťálový globus za mimořádný umělecký přínos světové kinematografii.

Vlček (Volčok) – Rusko
Režie: Vasilij Sigarev

Hlavní postavou celovečerního debutu ruského režiséra Vasilije Sigareva je žena, která na svět přivede nechtěné dítě. Snímek citlivě sleduje vztah matky a dcery, které k sobě nikdy nenajdou společnou cestu. Situace dítěte se navíc zkomplikuje poté, co umírá jeho babička. Matka se pak více než rodičovské péči věnuje uspokojování svých milostných tužeb. Dcera v období dospívání svou matku odsuzuje, ale přesto ji není schopna zcela zavrhnout.

Whisky s vodkou (Whisky mit Wodka) – Německo
Režie: Andreas Dresen

Německý film Whisky s vodkou vypráví příběh stárnoucího herce, který je během natáčení pro svou nespolehlivost nahrazen mladším kolegou. Hlavní hrdina zpočátku svým nadřazeným chováním v divácích vzbuzuje odpor, ale později odhaluje i svou lidskou stránku.

Režisér Andreas Dresen na sebe výrazně upozornil snímkem Sedmé nebe. Jeho intimní drama o milostném vztahu mezi dvěma seniory bylo oceněno na festivalu v Cannes a získalo dvě nominace na Evropské filmové ceny.

Za všechno může Jidáš (Tutta culpa di Giuda) – Itálie
Režie: Davide Ferrario

Italská komedie Za všechno může Jidáš pojednává o skupině vězňů, s nimiž má mladá avantgardní režisérka v plánu nastudovat divadelní představení o posledních dnech Ježíše Krista. K tragikomickému konfliktu dojde ve chvíli, kdy se nikdo z vězňů nechce zhostit role Ježíšova zrádce Jidáše. Režisérka tak hledá východisku v netradiční interpretaci biblického textu.