"Jedná se například o neléčený syndrom obstrukční spánkové apnoe," vysvětlila Fabelová. Pokud má řidič přetrvávající problémy se spaním, měl by navštívit specializovanou spánkovou laboratoř, kde mu pomohou.

Daleko častěji ale za mikrospánek může fakt, že řidič za volant sedá po náročném dni nebo stresující činnosti. "Řídit auto by lidé měli vždy až po dostatečném a kvalitním spánku. Také je potřeba volit vhodnou dobu odjezdu a zjistit si podrobnosti o cestě. Pokud během jízdy pocítí řidič nával ospalosti, doporučuje se zesílit rádio, otevřít okno a osvěžit se čerstvým vzduchem. Hned poté je potřeba najít vhodné místo k zastavení a odpočinout si," radí Fabelová.

Ve většině případů totiž mikrospánku předchází právě opakované snížení pozornosti, zvýšená únava a ospalost. "Ta má individuální projevy, mezi které patří například pomalejší reakce na vnější podněty nebo rozmazané vidění," uzavřela Fabelová.